درباره نویسنده

مطالب مرتبط

129 دیدگاه

  1. 62

    مسعود جعفری پور

    ا درود
    با عرض معذرت از دوستان و بازدیدکنندگان محترم تا اطلاع ثانوی قادر به پاسخگویی سوالات شما عزیزان نمیباشم . امیدوارم خواندن متن مقاله و کامنت های قبلی مفید واقع شود

    پاسخ دادن
  2. 61

    مهدی

    باسلام خودروی من مزدا ۳۲۳ مدل ۲۰۰۵ تیپ ۵ هست مدتیه وقتی دنده را روی D یا R قرار میدم موتور خاموش میشه و این وضعیت در حالتی که کولر روشنه بیشتر میشه یکی میگه استپر خرابه و یکی میگه سنسور مپ باید تعویض بشه. لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    پاسخ دادن
    1. 61.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز استپر مزدا معمولا به این راحتی ها خراب نمیشه . پیشنهاد میکنم با اسپری تمیز کننده محل ورود هوای استپر رو تو دور موتور حدود چهار هزار دور تمیز کنید . این اشکال معمولا ارتباطی با مپ سنسور نداره . اگر با کمی گاز دادن دور موتور دل دل میکنه لشکال از سنسور دریچه گازه . اگر خودتون دست به آچار هستید یه پیچ درست روی دریچه گاز هست . میتونید وقتی موتور گرم شد کمی تغییر بدید و تو حالتی که دور موتور بالاترین حالت وامیسته تنظیم کنید . پیچی که عرض نیکنم داخل یه سوراخه که جلو ماشین واستید کاملا مشخصه

      پاسخ دادن
  3. 60

    مسعود جعفری پور

    با درود به دوستان عزیز
    با عرض معذرت به دلیل پاره ای مشکلات موقتا امکان پاسخگویی به شما عزیزان برای بنده وجود ندارد

    پاسخ دادن
  4. 59

    مهناز

    سلام
    میخواستم بدونم علت اینکه وقتی ماشین ثابت هست گاز میدیم دور موتور وقتی میره بالا آروم پایین میاد و مثل همیشه نرمال پایین نمیاد ..این ایراد از استپره یا سیم گاز .

    پاسخ دادن
    1. 59.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ماشین چی هست؟

      پاسخ دادن
  5. 58

    مهدی

    سلام من یه سمند 93 دارم با ایسیو اس2000
    مشکل اینجاست که هر دوهفته یکبار استپر موتور خراب میشه،تعویض میکنم باز همین مشکل رو داره،با دستگاه دیاگ هم هیچ خطایی نداره وقتی چک میکنی .

    پاسخ دادن
    1. 58.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این مقدار خرابی استپر هیچ توجیهی نداره مگر اینکه سیم کشی اشکال داشته باشه. اگر پتاسیومتر دریچه گاز خراب باشه عمر استپر رو کوتاه میکنه ولی نه در حد دو هفته . بهتره سوکت های استپر و سیم کشی پشت چراغ جلو سمت راننده رو کاملا تمیز کنید و کامپیوتر رو با دیاگ ریست کنید

      پاسخ دادن
  6. 57

    امید

    با سلام
    جناب مهندس من پژو پارس دارم مدل ۹۶ از اگزوز صدای انفجار میاد شمع ولی و حتی کویل را هم عوض کردم کمی بهتر شد ولی بازهم بعضی وقتها وقتی کلاچ میگیرم و میخواهم دنده عوض کنم بازهم صدای انفجار میاد. چند بار هم تست موتور کردم و اشکال نشون نداد و برنامه رو ریست کردم ولی بازهم درست نشد لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 57.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر ماشینتون تک کار میکرد کاملا مشخص بود ولی چون در این مورد حرفی نزدید احتمالا یا انژکتور ماشینتون نشتی داره یا بدلیل اتصالی یا اشکال کامپیوتر گاهی در هر کورس دوبار سوخت تزریق میکنه . چون در اتومبیل های انژکتوری جرقه در حالت خروجی هر زده میشه میتونه باعث این مشکل بشه.

      پاسخ دادن
  7. 56

    مهناز

    با سلام

    استپر ایساکو ایرانی ۳۴ تومن و استپر ایساکو سویسی ۵۵تومن کدوم مورد تایید شماست

    پاسخ دادن
    1. 56.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ایساکو

      پاسخ دادن
  8. 55

    معین

    سلام
    بنده یه پراید 89 ساژم دادم مدتی هست وقتی حدود یکی دو ساعت از روشن بودن موتور میگذره با استارت زیاد و عمیق موتور روشن میشه به نظر شما مشکل از کجاست؟

    پاسخ دادن
    1. 55.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      به ترتیب اولویت : کثیف بودن انژکتور ، کثیف بودن صافی بنزین، ضعیف بودن پمپ بنزین ، خرابی فشنگی دمای آب(فشنگی فن)

      پاسخ دادن
  9. 54

    جواد

    سلام206 مدل 82 دارم ،که وقتی استارت میزنم روشن نمیشه و باید حتما گازبدم تا روشن بشه، بعد از روشن شدن ماشین دل میزنه و میخواد خاموش بشه حتی زمانی هم که ماشین گرم هست هم وقتی درجا کارمیکنه بازهم دل میزنه درضمن زمانی که دنده عوض میکنم وقتی گاز میدم ماشین دل میزنه و چندثانیه طول میکشه درست شه و باید بعد دنده عوض کردن کم کم گازبدم نه یهویی. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    1. 54.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اشکالی که میفرمایید احتمالا بخاطر خرابی پتاسیومتر دریچه گاز هست. براحتی با دیاگ در قسمت پارامترها میشه پتاسیومتر رو چک کرد

      پاسخ دادن
  10. 53

    اعظمی

    سلام من یه ۴۰۵ مدل ۹۴ دارم ماشین زمانی که میخوام دنده عوض کنم یابعد ترمز گاز میخوره ودور موتور تا ۳ میرهیه با استوپر عوض کردم یه ۲هفته خوب کار کرد الان دوباره مشکل پیدا کرده مشکل از چه قسمتی؟ دیاگ بردم میگه لحظه استارت باید دورموتور بالا باشه تا بدونم مشکل از چیه ممنون میشم اگه کمکم کنیدباتشکر از شما

    پاسخ دادن
    1. 53.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز چون ماشین تقریبا مدل بالاست باید با دیاگ عیب تشخیص داده بشه ، اولا تعویض استپر همیشه مشکل رو حل نمیکنه چون تو بازار استپر های تقلبی خیلی زیاده . ثانیا اشکال در سنسور دریچه گاز و سفت بودن رگلاژ سیم گاز هم باعث این اشکال میشه . باید با دیاگ تو پارامترها وضعیت دریچه گاز رو چک کنید که باید با رها کردن پدال عدد روی صفر بیاد

      پاسخ دادن
  11. 52

    میلاد

    سلام مهندس.
    دستورتون رو انجام دادم چند دنده خارشو جلوتر اوردم اما فرقی نکرد …
    وقتی این حالت کله کردن بهش دست میده اگه۱دقیقه توقف درجا کنم مشکلش حل میشه.واقعا خستم کرده.
    احتمال داره از مپ سنسور باشه.امروز که نگاش کردم مپ سنسور پایش شکسته و با بست اومدن رو جاش محکمش کردن …اما دستگاه هم زدم خطایه مپ سنسور نمیده…

    پاسخ دادن
    1. 52.1

      مسعود جعفری پور

      بادرود
      بله دوست عزیز ، من سعی میکنم تو پاسخ ها اول احتمالات ساده و کم هزینه یا مجانی رو بگم ، این اشکال میتونه از پتاسیومتر دریچه گاز و مپ سنسور هم باشه

      پاسخ دادن
  12. 51

    میلاد

    اینم فراموش کردم در تکمیل سوال زیر که در این حالت که ماشین دچار کله کردن و خفگی میشه اگه یه جا توقف کنم و حداقل۱مین درجا کار کنه مشکل کلا برطرف میشه تا یه شروع مجدد که اونم همیشگی نیست…
    لطفا زودتر راهنماییم کنیید که واقعا خستم کرده

    پاسخ دادن
    1. 51.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      همون موردی رو که عرض کردم تست کنید و نتیجه رو بگید

      پاسخ دادن
  13. 50

    میلاد

    سلام مهندس .
    اول تشکر کنم که وقت میزارید و به سوال ها پاسخ میدید.
    یه پژو۴۰۵مدل ۸۶تکسوز دارم.
    بعضی وقتا موقع حرکت کردن از دنده۱ و رها کردن کلاج و یکم دور گرفتن ماشین شروع به کله کردن میکنه یا به اصطلاح مکانیکا دل دل میکنه این کارو تا دنده۳هم که موتور میکشه انجام میده.به قدری تکان دادن شدیده که کمربند بسته نباشه سر سرنشینا تو شیشه جلو.وقتیم که خیلی پدال گاز رو فشار میدم که تکون بخوره موتور حالت خفه کردن بهش دست میده و یه صدایی از موتور میاد گاهی هم از اگزوز اما به ندرت از اگزوز.
    شمع و وایر…پمپ بنزین…صافی بنزین…سنسور دریچه گاز…استپ موتورم دستگاه زدم میگن سالمه…هیچ خطایی هم تو دیاگ نمیده…
    لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    1. 50.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر میکنم سیم گاز ماشین چند دنده شل کنید ، سیم گاز یه خار داره که میاونید در بیارید و روکش سیم رو اندازه سه دنده به داخل ببرید و خار رو جا بزنید . گاهی سیم گاز بدلیل خشک و تو فشار بودن حالت واکنشب پیدا میکنه یعنی با گاز دادن که موتور بهدسمت عقب میاد گاز کم میشه و موتور به سمت حلو میره که سیم گاز گش میاد و دوباره گاز میخوره تکرار این عمل باعث دل دل کردن میشه . این اتفاق برای سیم کلاچ هم می افته که باعث دل دل هنگام حرکت میشه

      پاسخ دادن
  14. 49

    حمید

    بسیار عالی و کاربردی .استفاده نمودیم.متشکرم از لطف شما

    پاسخ دادن
  15. 48

    مهراد

    سلام من پراید۸۶دارم یکبار استپر رو تقریبا تیرماه یاخرداد ماه عوض کردم ولی کاملا خوب نشد بعذازچندماه دوباره عوضش کردم اینبارخودم .ولی اینبار بدتر از دفعه قبل یعنی تقریبا بی تأثیر بود .میشه راهنماییم کنید بدونم علت گاز خوردن بیش از حد موتور چیه.ممنونم

    پاسخ دادن
    1. 48.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اولا باید بعد از تعویض استپر حتما کتمپیوتر رو ریست کنید ، ثانیا گاهی خرابی سنسور دریچه گاز و میل سوپاپ باعث این مشکل و خرابی استپر میشه

      پاسخ دادن
  16. 47

    محمد

    سلام خسته نباشید اقای مهندس
    من یه پراید دارم که یکسال پیش از شرکت سایپاصفرتحویل گرفتم ازهمون اولش گاز میخورد چه درجا چه موقعی که پشت ترافیک بودم دوسه باررفتم گارانتی دستگاه گذاشت ولی درست نشد دفعه اخر استپرروعوض کرد ۳ماه درست بود ولی دوباره چندوقتی هست که همون جوری شده. میخاستم برم خودم یه جنس خوب بگیرم براش لطفأ راهنمایی کنید که این کاردرسته یانه چون مصرف سوختم هم رفته بالا یعنی ۱۰۰هفت مصرفشه ایامیتونه برای استپر باشه
    ممنون از مطلب خوبتون

    پاسخ دادن
    1. 47.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز خرابی و اشکال در سنسور دریچه گاز و سنسور میل سوپاپ در ماشین شما باعث بروز این اشکال و خرابی زود هنگام استپر میشه . حتما باید از قطعات شرکتی استفاده کنید و بعد تعویض ای سی یو رو با دیاگ ریست کنید

      پاسخ دادن
  17. 46

    امید

    سلام، من پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۱ دارم میگن موتور ساژم هستش، یه مدتی هست دور موتور نوسانی دارم یعنی تو سرعت گیر یا هرجایی کلاچ رو میگیرم دور موتور میاد زیر یک و نوسان داره و بعضی اوقات خاموش میکنه ، سه چهاربار استپر گرفتم با دیاگ نمایندگی نصب کرده بیرون تعمیرگاهای دیگه نصب کردن هم نشد با همین مشکل داره واولش خوبه ولی تو راه مثلا دارم ۹۰تا میرم ماشین یه هو خاموش میکنه چراغ پشت امپر روشن بعد استارت میزنم روشن میشه و دوباره نوسان دور موتور ، اینطوزی میشه قدرت ماشین هم کم میشه ، شمعها و شستشوی محل استیپر و تعویض مغزی پمپ بنزین و تعویض جعبه فیوز برق اصلی کردم، استیپر میگیرم یک روزم کار نمیکنه، یه جا رفتم گفت باید استیپر و و جایی که استپر بهش وص میشه رو عوض کنی مخصوص ساژم بندازی ۱۶۰ تومن پول قطعه در میاد، یه جا هم میگه ecu خرابه ، ولی نمایندگی دستگاه زد گفت ایسیو خراب نیست، اینم بگم ماشین صب خوب روشن میشه ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر میرم بعد اینطوری میشه ، امروز مغزی پمپ بنزین عوض کردم ببینم دوباره خاموش میشه تو راه ، ولی دور موتور هنوز نوسان داره

    پاسخ دادن
    1. 46.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز به نظر من اشکال از پتاسیومتر دریچه گاز هست که حتما باید شرکتی بندازید و با دستگاه ریست کنید

      پاسخ دادن
  18. 45

    مجید

    سلام.من پراید 89 دارم
    صبح که استارت میزنم روشن میشه ولی اگه گاز ندم زود خاموش میشه(البته چندروزه اینطوره و هواهم سرده)
    -وقتی میخاد بره روی گاز هم اگه در حال گاز دادن نباشم و مثلا دنده 1 یا 2 باشم ماشین انگار خفه میشه و هرچی گاز میدم فایده نداره.خاموش نمیشه ولی گازم نمیخوره تا اینکه یهو راه میفته.این مشکل وقتیه که موتور به اندازه ای گرم شده که بره روی گاز و میره روگاز..
    البته اگه وقتی میخاد بره رو گاز ماشین ساکن باشه خاموش میشه

    پاسخ دادن
    1. 45.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه بنده اطلاعات مفیدی در مورد سیستم گاز سوز ندارم و با توجه به اینکه پراید های گاز سوز چندین مدل کارخونه ای و دستی دارن نمیتونم نظری بدم .

      پاسخ دادن
  19. 44

    میلاد

    سلام مجدد مهندس.
    یه سوال پرسیدم که متاسفانه به خاطر مشغله شغلی جواب ندادید اگه امکان داره راهنماییم کنید تو شهرمون هیچکی سر در نمیاره…
    جدیدا تو حالت خلاص اما تو حرکت دور موتور رو ۱/۵ گیر میکنه وقتی توقف کامل میکنم بعد چند ثانیع پایین میاد …
    این مشکل تکمیلی سوال قبلیم بود که بی پاسخ مونده…

    پاسخ دادن
    1. 44.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز متاسفانه من نتونستم سوال قبلی شمارو بین ده ها کامنت پیدا کنم . ولی حتما جواب دادم چون بین سوالات منتشر نشده نبود مگر اینکه با نام دیگه ای سوال قبلیتون رو پرسیده باشید‌. موردی که تو این کامنت گفتید طبیعیه دور موتور در حال حرکت اگر خلاص کنید بالا وا میسته که برای امنیت ماشینه که بعد از توقف به ‌‌الت عادی برمیگرد. اگر سوال دیگه ای هست لطفا کامل توضیح بدید چون پیدا کردن کامنت های قبلی بسیار مشکل و وقت گیره

      پاسخ دادن
  20. 43

    حمید

    هزاران فرشته به دستی که گره از مشکل انسانی باز کند بوسه زنند.علی(ع)
    درود برشما

    پاسخ دادن
  21. 42

    حسین کریمی

    با سلام… من یه ۲۰۶ تیپ ۱ دارم… صبح ها به سختی و بحالت خفهگی توی سرما استارت می خوره… و یعد از روشن شدن خاموش میشه… و و دودی شبیه به خام سوری با بوی بد داره… بعد از روشن شدن موتور به خوبی مار می کنه… و گرم که میشه با تک استارت روشن میشه… در حالت درجا که درو موتور پایین ۱۰۰۰ هست یکم بازی داره نشانهگر امپر….
    کمکم کنید…

    پاسخ دادن
    1. 42.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اولین چیزی که بدون هزینه میتونید تست کنید سنسور اکسیژن هست . چون میگید بوی بدی میده احتمال داره از سنسور اکسیژن باشه . برای تست کافیه سوکت سبز رنگ سنسور رو که نزدیک گیج روغنه در بیارید . اگر اشکال از سنسور باشه مشکل حل میشه . در درجه دوم و سوم به ترتیب فشنگی درجه آب و پمپ بنزین باعث این اشکال میشن

      پاسخ دادن
  22. 41

    مهناز

    سلام لطفا در مورد بازی کردن دور کیلومتر ماشین در حالت خلاص توضیح بدید..دور موتور هم همزمان با دور کیلومتر بازی میکنه و نوسان داره . سمند ۸۶

    پاسخ دادن
    1. 41.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز منظورتون اینه وقتی ثابت ایستادید کیلومتر بازی میکنه؟ اگه اینطوریه چقدر ؟ یعنی تا چه سرعتی بالا و پایین میره

      پاسخ دادن
      1. 41.1.1

        مهناز

        سلام بله موقعی که ماشین ثابته و حرکت نمیکنه دور کیلومتر تا بیست یا سی میره و میاد پایین..

        پاسخ دادن
        1. 41.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز معمولا این اشکال به خودی خود بوجود نمیاد مگر اینکه سیم کشی اتومبیل فرسوده باشه و با آب خوردن اتصالی بوجود بیاد . معمولا با تعویض سوکت سنسور کیلومتر و دستکاری سیم کشی این اشکال بوجود میاد . در مواردی هم سولفاته کردن سوکت های پشت چراغ در سیم کشی باعث بروز این اشکال میشه که در هر صورت نیاز به برسی دقیق حضوری داره و یه این شکل نمیشه نظر قطعی داد

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *