درباره نویسنده

مطالب مرتبط

31 دیدگاه

  1. 10

    ramin

    مهندس جان سلام من اخیراماشین صفر کیلومتر دنده اتومات گرفتم دراولین رانندگیم درسربالایی تند مجبور شدم بایستم ووقتی خواستم حرکت کنم دردنده Dماشین مقداری عقب اومد آیاین طبیعیه وآیا به گیربکس آسیب میزنه چون بعد اینکار یه صدای ساییدگی از ماشین میاد. مرسی

    پاسخ دادن
    1. 10.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      این سوال رو بارها پاسخ دادم ، کاملا طبیعیه و باید با عکس العمل سریع برداشتن پا از روی ترمز و فشار گاز باندازه کافی ماشبن ذو کنترل کنید ، درست مثل نیم کلاچ تو ماشبن دنده ای

      پاسخ دادن
  2. 9

    مسعود جعفری پور

    ا درود
    با عرض معذرت از دوستان و بازدیدکنندگان محترم تا اطلاع ثانوی قادر به پاسخگویی سوالات شما عزیزان نمیباشم . امیدوارم خواندن متن مقاله و کامنت های قبلی مفید واقع شود

    پاسخ دادن
  3. 8

    سهیل

    باسلام
    بعد از گرفتن کولر در مدت طولانی در جاده بیرون شهری با سرعت بالا، الان که کولر را خاموش میکنم کولر خاموش میشه ولی ماشین تحت فشار باقی میمونه انگار موتور تحت فشار داره بد کار میکنه. و دمای موتور هم میره بالا و فن خیلی سریعتر میزنه و خیلی طولانی میزنه تا آمپرو بیاره پایین. در حالت ایستاده دور موتور بدون نوسان 800. پارسال هم همین مشکل رو داشتم که از بعد اولین کولر گرفتن شروع شد. ادامه داشت تا فصل سرما که ریتم موتور عادی شده بود.
    میتونه از کمپرسور و رله قطع باشه؟ پژو 405
    راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
    1. 8.1

      مسعود جعفری پور

      یا درود
      دوست عزیز متاسفانه این اشکالی که میفرمایید رو به این شکل نمیشه حدس زد . اگر تمام اطلاعاتی که میدید درست باشه یعنی موتور تحت فسار باشه باید ببینید کمپرسور قطع میشه یانه چون دلیل دیگه ای نمیتونه داشته باشه ، ممکنه کمپرسور بخاطر اشکال رله قطع نشه ولی مکانیزمی که فن رو هنگام کولر روشن نگه می‌داره طبیعتا خاموش بشه و این مشکل پیش بیاد

      پاسخ دادن
  4. 7

    احسان یاوری

    با سلام خدمت مهندس گرامی.خواستم بپرسم که روش بازکردن رادیاتور بخاری پژو ۴۰۵ بدون نیاز به باز کردن داشبورد چطوریه؟آیا این روش به سیم کشی یا قطعه ای صدمه وارد نمیکنه؟ چون بعضیا میگن که بدون باز کردن داشبورد میشه که رادیاتور کولرو عوض یا تعمیرکرد.با سپاس فراوان ازشما

    پاسخ دادن
    1. 7.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من این کار رو نمیپسندم چون تحت فشار انجام میشه . بهتره داشبورد باز بشه

      پاسخ دادن
      1. 7.1.1

        احسان یاوری

        سپاسگذارم از راهنمایی شما آقای مهندس

        پاسخ دادن
  5. 6

    میلاد

    سلام خسته نباشید بهترین گاز کولر اتومبیل برای خودروهای خارجی چه برندی است؟

    پاسخ دادن
    1. 6.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      برند های زیادی هستند که متاسفانه الان فقط اسمشون باقی مونده ، حتی اخیرا گازهای تقلبی با نام اتومبیل ها به بازار آمده . در حال حاضر باید گازی رو خرید که فارغ از برندش تاییدیه آزمایشگاه داشته باشه و تضمین شده باشه . هیچ برندی رو نمیتونم توصیه کنم چون درست مثل مارکهای روی تیشرت هست‌‌ و اغلب پر شده کارگاه ها در ایران یا از چینه . فکر میکنم تو یک کیلویی ها میتونید با ضمانت فروشنده گاز خوب پیدا کنید

      پاسخ دادن
  6. 5

    عشق الهی

    با سلام
    در خودرو پژو 405 زمانی که کولر گرفته میشه چراغ پشت دکمه پر نور و کم نور میشه و کولر سعی میکنه به کار بیفته اما نمیتونه یا کلاج وصل میشه و سریع قطع میشه. و این کار باعث میشه کلید خراب بشه که یک مرتبه تعویض کلید انجام شده و یک مرحله هم برد پشت پنل تعویض شده .و در ضمن در هوای خیلی گرم بیشتر اتفاق میفته و در دور چهار فن کولر از کار میفته .البته این مشکلات همیشگی نیستند ولی در کل وجود دارند . چه دستور میفرمایید؟ ممنون از حوصله ای که کردید.

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      عشق الهی

      در ادامه همین مشکل زمانی که کولر روشن میشود فن ها با دور بالا روشن و خاموش میشود ( اصلا کلاج وصل نمیشه )و همین روشن و خاموش شدن باعث پرنور و کم نور شدن دکمه AC میشود که باعث کشیدن آمپر زیاد و در نتیجه خراب شدن دکمه پاور کولر یا خود فیبر مدار چاپی شود.در ضمن دو عدد رله که در زیر پنل کولر در زیر داشبورد بود را هم تعویض کردم که مشکل حل نشد. ممنون میشم پاسخ بدهید.

      پاسخ دادن
      1. 5.1.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز کلید A/C مستقیما هیچ قسمتی رو راه نمینداره و تنها به رله کولر دستور میده . من فکرمیکنم با توجه به اینکه رله ها رو تعویض کردید از همون کلید پنل هست مخصوصا اگر از نوع مدل پایین باشه که دور فن بصورت رفتی برگشتی کم و زیاد میشه . البته در صورتی که ماشین مدل پایین باشه اتصال بدنه های متصل به اتاق هم خیلی مهمه . با توجه به اینکه مدل های مختلفی ساخته شده که هر کدوم از نظر برق متفاوته برای اطلاعات بیشتر باید بفرمایید مدل ماشین چیه ، پنل کولر و بخاری چه شکلیه ، کامپیوتر ماشین کجاست .

        پاسخ دادن
        1. 5.1.1.1

          عشق الهی

          با سلام مجدد.
          ممنون بابت پاسخ تون.
          مدل ماشین پژو 408 مدل 12/94 .پنل کولر سلکتوری هست .مثل مدل بالا ها . البته از همون اول همین بوده. کسی تعویض نکرده. ECU هم زیر کاپوت سمت راننده نزدیک شیشه جلو .
          پشت کلید کولر انصالات لحیم آب میشه. اتصال بدنه کجا داره که چک کنم (مربوط به کولر ) ؟ از فشنگی آب یا رله های فن دور تند و کند نیست؟
          بعد از یک بار تعویض کیت پشت پنل ، مشکلی نداشت تا اینکه یک مرتبه در گرمای ظهر دور فن کولر رو روی 4 گذاشتم. بعد باد گرم شد . بعد از اون دوباره بگیر نگیر داشت تا اینکه وضعیت حاد شد.

        2. مسعود جعفری پور

          با درود
          ببینید همون طور که خدمتتون عرض کردم کلید کولر فقط دوتا رله رو بکار میندازه ، خرابی بوبین کولر باعث خرابی رله میشه ولی ارتباطی با کلید ac نداره . من فکر میکنم که رله ای که انداختید غیر استاندارده و باعث خرابی کلید میشه ، البته اگر از کیفیت کلید پنل مطمئن هستید . رله های کولر تو ماشین شما از نظر سوکت با رله های فن کولر پراید یکی هست اما نباید پرایدی بندازید چون جریان برگشتی بوبین رله کلید رو خراب میکنه . حتما باید رله مخصوص از نمایندگی ایرانخودرو بگیرید و اگر بهتون پرایدی پیشنهاد دادن قبول نکنید و به نمایندگی معتبر تر برید.

        3. 5.1.1.2

          عشق الهی

          ببخشید .اصلاح میکنم .مدل 84 هست. و یک سوال . امکان داره از بوبین کلاج کولر باشه؟ اگه هست قیمت قطعه و دست مزد حدودا چقدر میشه؟

        4. 5.1.1.3

          عشق الهی

          ببخشید .اگر قسمت ویرایش را پیدا میکردم تمام مطالب رو در یک پست خدمتتان عرض میکردم.
          بنده بوبین کلاج رو با برق مستقیم تحریک کردم. درست بود .میچسبید. سه تا رله فن سینی فن ها رو دونه به دونه با اهمت و برق مستقیم باطری تست کردم. سالم بود. اما موقع روشن کردن کولر در هنکام روشن بودن ماشین ، ولتاژی که برای بوبین کلاج میاد حدود هست و چهاردهم 8.4 ولت هست . بوبین نمی چسبه و دوتا فن ها هم روی دور کند هستند. و دور تند فعال نمیشه چون کلاج وصل نمیشه. به نظر شما قطعه کنترل یونیت دمای اتاق (ترموستات ) مشکل نداره ؟ یا گاز کم و زیاد نیست؟ یا فشنگی آب ؟ یا رله سر خشک کن شیر سه طرفه … ؟ نمیدونم دیگه همه رو گفتم.
          منتظر نظر کارشناسی شما هستم. ممنون

        5. مسعود جعفری پور

          با درود
          ببینید ولتاژ رو باید در حالتی که سوکت وصل نیست تست کنید . چون بوبین کولر جریان زیادی میکشه و میتونه ولتاژ رو پایین بیاره و مولتی متر ها هم بخاطر نویز برق اتومبیل خیلی دقیق عمل نمیکنند . در صورت ضعیف بودن ولتاژ باید سه تا سوکت پشت چراغ سمت راننده رو با کنید و با کنتاکشور و سنباده و… تمیز کنید . اتصالات و جای فیوز های جهبه فیوز کالاسکه ای کنار باطری رو هم چک کنید همینطور اتصال بدنه زیرش که روی بدنه بسته شده .

  7. 4

    غفاري

    سلام استاد . اواپراتور داخلي خراب أيا قابل تعمير
    و اينكه اواپراتور جديد خريدم جنسش آلمينيوم أيا مشكلي داره ممنون ميشم راهنمايي كنيد
    أيا تو ايران از جنس مَس ميشه ساخت ؟ ????????????????????????

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بنده با جوش دادن موافق نیستم چون ذرات حاصل از جوش داخل اواپراتور میمونه و بعدا با چرخش وارد کمپرسور یا اکسپنشن میشه و مشکل درست میکنه .
      فکر نمیکنم اواپراتور مسی وجود داشته باشه . شاید آلیاژی باشه که توش مس بکار رفته باشه ولی مس کامل وجود نداره یا حداقل بنده تا امروز ندیدم

      پاسخ دادن
      1. 4.1.1

        غفاري

        بله درسته مس كامل نيست . ولي اين جديد كه خريدم فكر كنم آلمينيوم باشه .
        خيلي أذيت شدم هر يك سال بايد داشبورد ماشين باز كنم به خاطر اواپراتور
        اگه پيشنهادي چيزي دارين ممنون ميشم كمك كنيد
        Ghaffarikhaled3@gmail.com

        پاسخ دادن
        1. 4.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز شما در مورد اشکالی که اواپراتور اتومبیلتون پیدا میکنه توضیحی ندادید .‌‌باید بگید که چرا عوضش کردید .

      2. 4.1.2

        غفاري

        تست هوا گذاشتيم رو كمپروسور مشكلي نداشت ولي رو اواپراتور كه گذاشتيم هوا خالي كرد قبل از هوا هم گاز كه ميكردم ميرفت . نميدونم چه مشكلي داره كه فقط اواپراتور خراب ميكنه . يا اينكه جنس اواپراتور خوب نيست . توضيحي اينه كه فقط سوران ميشه سوران ريز و گاز نگه نميداره .

        پاسخ دادن
        1. 4.1.2.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          فکر میکنم شما یه مقدار بد شانسی آوردید چون معمولا اواپراتور سوراخ نمیشه مگر اینکه تو فشار بسته بشه و یا در اثر لرزش و دست انداز از محل اتصالات ترک بخوره . فکر میکنم بهتره یه جنس اصلی بگیرید .

  8. 3

    مجید

    سلام.ماشن من پراید ۱۳۲ هست
    کولر من ۲۰ دقیقه کار میکنه بعد باد معمولی میشه..دیگه باد خنک نمیزنه..تو اون ۲۰ دقیقه هم..خنک استاندارد نیست..
    فکر میکنید مشکلش چی باشه

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید توضیحات بیشتری بدید . وقتی گرم میشه کمپرسور کار میکنه؟ فن کار میکنه؟ فن کندانسور کار میکنه؟
      اشکال میتونه از فن یا رله ها باشه ، از زیاد بود گاز و یا کلاچ کمپرسور ،خرابی سوپاپ تعدیل فشار کمپرسور و…

      پاسخ دادن
  9. 2

    علیرضا

    سلام ماشین من سوزوکی ویتاراست کولرو که روشن میکنم از دریچه های سمت راننده باد سرد دارم ولی سمت شاگرد باد ولرم در ضمن کمپرسور من زیاد قطع و وصل میکنه علتش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      علت این مساله معمولا کم بودن گاز کولره . در موارد نادری گرفتگی شیر اکسپنشن هم باعث این مساله میشه

      پاسخ دادن
  10. 1

    ساعد حمزه لو

    سلام ماشین من خود به خود کولرش قطع میشه و چند دقیقه بعد مجدد کار میفته دلیلش چه میتونه باشه با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اشکال احتمالا از ترموستات یا همون سنسور دمای اتاق هست . البته موارد دیگه ای هم مثل زیاد بودن گاز باعث این مشکل میشه ولی تو ماشین دستکاری نشده مشکل همون ترموستات میتونه باشه که معمولا از زیز پای راننده مشخصه که به محفطه کولر و بخاری متصل شده

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *