درباره نویسنده

مطالب مرتبط

56 دیدگاه

  1. 21

    مجیدحسینخانی

    سلام ماشین من پراید ۱۴۱هستش نیمه انژکتوربوده صاحب قبلی کاربراتور کرده بردم گاز زدن کولر و تسمه عوض کردم ولی خنک نمیکنه روشن میکنم ۵ ثانیه خنکیه معمولی میده مجددا گرم میشه گاز هم داره علتش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    1. 21.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید بیشتر توضیح میدادید . مثلا تو حرکت ، گاز دادن درجا خنک میشه یا همین وضعیته . با توجه به اینکه رله های کولر پراید زیاد خراب میشه و ارزونه . پیشنهاد من اینه که رله های کولر رو که به رله سه قلو معروفه و بین باطری و چراغ راننده است عوض کنید . اگه یذره دست به آچار باشید خودتون هم میتونید عوض کنید چون رله ها رو بالا بکشید راحت در میاد و هر کدوم سوکت هاش فقط یه خار داره

      پاسخ دادن
  2. 20

    Hesam

    باسلام
    باتوجه به توضیحاتی که دادین، فکر کنم شیر اکسپنشن پراید من مشکل داره ، نحوه تعمیر به چه صورته؟؟ و ی مدتی هم از شلنگ خروج آب کولر آبی خارج نمیشه.
    با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 20.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      شیر اکسپنشن معمولا تعمیر نمیشه مگر اینکه آشغال بگیره و نیاز به تمیز کردن داشته باشه . برای تعویضش باید محفظه داشبورد و بعدش اواپراتور باز بشه که بشه اکسپنشن رو باز کرد .

      پاسخ دادن
  3. 19

    محسن

    سلام اقای مهندس تروخدا با من تماس بگیرید من کولرم درست نمیشه نمیدونم ببرم کجا تا الا خیلی خرج کردم درست نشده09189110098

    پاسخ دادن
    1. 19.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ماشینتون چیه و تا الان چه کارهایی انجام دادید ؟

      پاسخ دادن
  4. 18

    مجید

    با سلام.
    وقتی کولر میگیرم آمپر ماشین 100 رو رد میکنه و وقتی قطع میکنم و ادامه مسیر آمپر روی 95 پایین میاد.این مورد هم توی جاده همکف و بدون هیچ شیبی اتفاق افتاده. ماشین 206 تیپ 2 مدل 85.
    احتمال میدین دلیلش چی باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 18.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      با توجه به مدل ماشین و نوع رادیاتور پژو 206 اگه تا حالا رادیاتورش تعویض نشده بهتره باز بشه و شسته بشه و همزمان وقتی رادیاتور بازه رادیاتور کولر با فشار آب شسته بشه .
      دلیل بعدی اشکال باطری و یا ضعیف بودن اتصال بدنه روی موتور و گیربکس

      پاسخ دادن
  5. 17

    مجید

    با سلام.
    وقتی کولر میگیرم آمپر ماشین 100 رو رد میکنه و وقتی خاموش میکنم آمپر روی 95 پایین میاد.این مورد هم توی جاده همکف و بدون هیچ شیبی اتفاق افتاده. ماشین 206 تیپ 2 مدل 85.
    احتمال میدین دلیلش چی باشه؟

    پاسخ دادن
  6. 16

    مهدی رحیمی

    سلام ماشین موتور ای اف سون 88 تازه موتور تعمیر کردم گاهی روغن به پشت شمع مینه موتور تک کار میکنه روغن رو پاک میکنم درست میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    1. 16.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر روغن پشت شمع جمع میشه حتما از درب سوپاپ نشت میکنه . بعضی ماشینها هم که روغن سوزی دارن اگر شمع خوب سفت نشده باشه بخار روغن از لای رزوه شمع بالا میاد و تبذیل به روغن میشه . در این صورت باید دود آبی هم داشته باشه

      پاسخ دادن
      1. 16.1.1

        مهدی رحیمی

        سلام اقای مهندس دود ابی ندارم مطلب شما درست است روغن از درب سوپاپ نشت میکند رفتم شمال برگشتنی سه بار امپر به خط یکی مونده به اخر رسیده اب زدم اوردم پایین /الان ماشین من امپر اب از وسط بالاتر میره بعد از تعمیر رینگ یاتاقان /پیستون عوض نکردم قبلا روغن کم میکر د تعمیرش کردم الان روغن کم نمیکنه امپر میره بالا /رادیات عوض کردم درب رادیات عوض کردم شمع اب عوض کردم بازخوب نشد لطفا کمکم کنید من ای اف سون خیلی دوست دارم رفتم درجه فن اوردم روی نود ولی باز احساس میکنم فن زیاد کار میکنه حتی ترموستاتو موقتا در اوردم تا ببینم چی میشه لطفا کمکم کنید / ایا احتمال داره اویل ماژور خراب باشه ؟ علایم خرابی اویل ماژور چیه حتی ریزش اب هم ندارم /تاحالا مبلغ 7500 خرج کردم دیگه نمیدونم پیکارکنم لطفا راهنمایی بفرمایید / بنده قزوین هستم خبرگزاری ایرنا درخدمت شما

        پاسخ دادن
        1. 16.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز مدل ماشین چیه؟
          با توجه به توضیحاتتون فکر میکنم ماشینتون چندین سال یا کیلومتر زیادی کار کرده . پیشنهاد من اینه که ماشین رو ببرید کارواش و بگید از داخل و بیرون رادیاتور آب و کولر رو با فشار بشورن . در ضمن روغن موتور پیشنهادیم رو براتون ایمیل میکنم که بخار نشه

  7. 15

    مینا

    سلام آقای مهندس

    من یه تیبا دارم که وقتی ترافیک نباشه و کولر بگیرم مشکلی نیست ولی وقتی چند دقیقه توی ترافیک باشم یه صداهای عجیبی میده مثل تقه زدن و یا انگار یه چکش داخل کاپوت می خوره به جایی و مجبور میشم خاموش کنم . چندین جا هم نشان دادم گفتند هیچ مشکلی نداره . البته تعمیر کارها در موقعی که ترافیک نبوده تست کردند . تسمه کولر هم سفت است و هیچ پیچ و مهره ای هم شل نیست . تاکید میکنم که فقط و فقط این مشکل توی ترافیک است ، ممنون میشم جواب بدهید.

    پاسخ دادن
    1. 15.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      مشکلی که شما میفرمایید با توجه به اینکه صدا هست ،نمیشه به اینجوری حدس زد و حتما باید ماشین رو دید .

      پاسخ دادن
  8. 14

    محمد

    سلام
    مهندس عزیز ماشین من پژو پارس مدل ۹۳ قبلا کولر خنک میکرد گاهی باد گرم میداد بردم رله و فن درست کرد ولی الان باد گرم دادنش بیشتر شده ممکن گاز فاسد شده باشه چون نشون دادم گاز کولر داشت و ماشین ما ترمستات یا اندازگیر اتاق نداره به نظر شما علت چی؟

    پاسخ دادن
    1. 14.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      همه ماشینها به نوعی ترموستات دارند، . اگر ترموستات نباشه اواپراتور یخ میزنه . پرشیا هم ترموستات داره .فکر میکنم منظور شما کنترل دمای قابل تنظیمه که پرشیا نداره . باید درب موتور رو باز کنید و ببینید وقتی که کولر گرم میشه کمپرسور کار میکنه یا نه . اگه اشکال از ترموستات باشه در ابتدا خنک میکنه و بعد از کمی خنک شدن کمپرسور قطع میشه. اگر گاز غیر استاندارد باشه و بقول شما فاسد شده باشه کلا خنک نمیکنه . باید بیشتر برسی کنید و متوجه بشید در زمان گرم شدن کمپرسور کار میکنه یا نه . اینجور اشکالات معمولا نیاز به عیب یابی حضوری داره

      پاسخ دادن
  9. 13

    Naser

    باسلام،
    من یه آردی مدل 84 دارم، مهرماه سال قبل دادم نشتی گاز رو رفع کردن وگاز هم کردن.
    به دلایلی ازماشین وبخصوص کولرش تا دوهفته پیش استفاده نکردم.
    وقتی کولرگرفتم ییک دقیقه روی کولربود ویک دقیقه فقط فنش کار میکرد.
    البته معلومه که ماشین خنک نمیشد.
    دوسه روز پیش که کولر گرفتم بعد از دوسه دقیقه خنک نشد ویکدفعخه صدایی مثل دررفتن باد اومد.
    ازاون موقع وقتی کولر میزنم متوجه هیچ صدا یا عملی که نشون بده کولرروشنه ، نمیشم.
    باتوجه به راهنماییهاتون حدسم ترموستات،رله یا فشنگی هستش.
    راستی تسمه هم شل شده.
    ولی بادکولر به هیچ وجه خنک نمیشه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    1. 13.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اولا تو ماشین های مدل پایین باید حداقل ماهی دوبار از کولر استفاده کنید در غیر اینصورت احتمال داره بدلیل خشک شدن روغن از اورینگهای محل اتصالات گاز کولر بتدریج خارج بشه . در مورد صدایی هم که میفرمایید یا واقعا گاز خارج شده یا صدای اکسپنشن بوده و باز مونده که در هر دو صورت با اتصال گیج مخصوص به سیستم مشخص میشه

      پاسخ دادن
  10. 12

    ستایش

    سلام
    ببخشید مدل ماشینم ساینا 96
    امسال پمپ هیدرولیک نشتی داشت تعویض کردن
    بعد تعویض صدایی مث سنگ فرض کار کردن میده بهتر شده صداش اما باز صدا میده گفتن از تسمه کولره تعویض شد
    باز صدا میده
    گفتن براده های تسمه گیر کرده اوناس خوب میشه
    ولی هنوزم خوب نشده میگن کولر میگیری صداش قط میشه گفتم کجا صدا قط میشه چون صدای کولر هس فک میکنید قطع میشه هس صدا
    اماهنوزم صداداره بنظرتون چیه استاد
    و زیر فرمون ی تق تق صدامیده موقع دور زدنا یا ..براچیه

    پاسخ دادن
    1. 12.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ظاهرا پمپ هیدرولیکی که براتون تعویض کردن اصلی نبوده و صدا میده یا پولی پمپ تو بار ضربه خورده و به بدنه گیر میکنه .
      صدای زیر فرمون ارتباطی با این مساله نداره و میتونه بخاطر لقی جعبه فرمان باشه یا اگه صدای پیوسته تق تق از سمت چرخها میاد ممکنه اشکال از کله پلوس باشه

      پاسخ دادن
  11. 11

    حسین

    سلام
    مهندس جان
    من کندانسور کولر و خشک کن و تمام لوله ها رو پارسال نو کردم و گاز هم زدم ولی امسال خنک نمیکنه بردم گته نصف گاز هست ..
    همه میکن طبیعی هست و باید هر سال گاز بزنن و همه میزنن میخواستم بدونم درسته یا نه .. و اینکه روی لوله ها اثری از روغنی بودن نیست..
    الان طبیعیه کم شدن گاز؟؟؟

    پاسخ دادن
    1. 11.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز وقتی نمیگید ماشین چیه و مدل چنده من هیچ درکی از اون اتومبیل ندارم .
      بهر حال کم کردن گاز و مواردی که فرمودید برای هیچ ماشینی طبیعی نیست

      پاسخ دادن
  12. 10

    ramin

    مهندس جان سلام من اخیراماشین صفر کیلومتر دنده اتومات گرفتم دراولین رانندگیم درسربالایی تند مجبور شدم بایستم ووقتی خواستم حرکت کنم دردنده Dماشین مقداری عقب اومد آیاین طبیعیه وآیا به گیربکس آسیب میزنه چون بعد اینکار یه صدای ساییدگی از ماشین میاد. مرسی

    پاسخ دادن
    1. 10.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      این سوال رو بارها پاسخ دادم ، کاملا طبیعیه و باید با عکس العمل سریع برداشتن پا از روی ترمز و فشار گاز باندازه کافی ماشبن ذو کنترل کنید ، درست مثل نیم کلاچ تو ماشبن دنده ای

      پاسخ دادن
  13. 9

    مسعود جعفری پور

    ا درود
    با عرض معذرت از دوستان و بازدیدکنندگان محترم تا اطلاع ثانوی قادر به پاسخگویی سوالات شما عزیزان نمیباشم . امیدوارم خواندن متن مقاله و کامنت های قبلی مفید واقع شود

    پاسخ دادن
  14. 8

    سهیل

    باسلام
    بعد از گرفتن کولر در مدت طولانی در جاده بیرون شهری با سرعت بالا، الان که کولر را خاموش میکنم کولر خاموش میشه ولی ماشین تحت فشار باقی میمونه انگار موتور تحت فشار داره بد کار میکنه. و دمای موتور هم میره بالا و فن خیلی سریعتر میزنه و خیلی طولانی میزنه تا آمپرو بیاره پایین. در حالت ایستاده دور موتور بدون نوسان 800. پارسال هم همین مشکل رو داشتم که از بعد اولین کولر گرفتن شروع شد. ادامه داشت تا فصل سرما که ریتم موتور عادی شده بود.
    میتونه از کمپرسور و رله قطع باشه؟ پژو 405
    راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
    1. 8.1

      مسعود جعفری پور

      یا درود
      دوست عزیز متاسفانه این اشکالی که میفرمایید رو به این شکل نمیشه حدس زد . اگر تمام اطلاعاتی که میدید درست باشه یعنی موتور تحت فسار باشه باید ببینید کمپرسور قطع میشه یانه چون دلیل دیگه ای نمیتونه داشته باشه ، ممکنه کمپرسور بخاطر اشکال رله قطع نشه ولی مکانیزمی که فن رو هنگام کولر روشن نگه می‌داره طبیعتا خاموش بشه و این مشکل پیش بیاد

      پاسخ دادن
  15. 7

    احسان یاوری

    با سلام خدمت مهندس گرامی.خواستم بپرسم که روش بازکردن رادیاتور بخاری پژو ۴۰۵ بدون نیاز به باز کردن داشبورد چطوریه؟آیا این روش به سیم کشی یا قطعه ای صدمه وارد نمیکنه؟ چون بعضیا میگن که بدون باز کردن داشبورد میشه که رادیاتور کولرو عوض یا تعمیرکرد.با سپاس فراوان ازشما

    پاسخ دادن
    1. 7.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من این کار رو نمیپسندم چون تحت فشار انجام میشه . بهتره داشبورد باز بشه

      پاسخ دادن
      1. 7.1.1

        احسان یاوری

        سپاسگذارم از راهنمایی شما آقای مهندس

        پاسخ دادن
  16. 6

    میلاد

    سلام خسته نباشید بهترین گاز کولر اتومبیل برای خودروهای خارجی چه برندی است؟

    پاسخ دادن
    1. 6.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      برند های زیادی هستند که متاسفانه الان فقط اسمشون باقی مونده ، حتی اخیرا گازهای تقلبی با نام اتومبیل ها به بازار آمده . در حال حاضر باید گازی رو خرید که فارغ از برندش تاییدیه آزمایشگاه داشته باشه و تضمین شده باشه . هیچ برندی رو نمیتونم توصیه کنم چون درست مثل مارکهای روی تیشرت هست‌‌ و اغلب پر شده کارگاه ها در ایران یا از چینه . فکر میکنم تو یک کیلویی ها میتونید با ضمانت فروشنده گاز خوب پیدا کنید

      پاسخ دادن
  17. 5

    عشق الهی

    با سلام
    در خودرو پژو 405 زمانی که کولر گرفته میشه چراغ پشت دکمه پر نور و کم نور میشه و کولر سعی میکنه به کار بیفته اما نمیتونه یا کلاج وصل میشه و سریع قطع میشه. و این کار باعث میشه کلید خراب بشه که یک مرتبه تعویض کلید انجام شده و یک مرحله هم برد پشت پنل تعویض شده .و در ضمن در هوای خیلی گرم بیشتر اتفاق میفته و در دور چهار فن کولر از کار میفته .البته این مشکلات همیشگی نیستند ولی در کل وجود دارند . چه دستور میفرمایید؟ ممنون از حوصله ای که کردید.

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      عشق الهی

      در ادامه همین مشکل زمانی که کولر روشن میشود فن ها با دور بالا روشن و خاموش میشود ( اصلا کلاج وصل نمیشه )و همین روشن و خاموش شدن باعث پرنور و کم نور شدن دکمه AC میشود که باعث کشیدن آمپر زیاد و در نتیجه خراب شدن دکمه پاور کولر یا خود فیبر مدار چاپی شود.در ضمن دو عدد رله که در زیر پنل کولر در زیر داشبورد بود را هم تعویض کردم که مشکل حل نشد. ممنون میشم پاسخ بدهید.

      پاسخ دادن
      1. 5.1.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز کلید A/C مستقیما هیچ قسمتی رو راه نمینداره و تنها به رله کولر دستور میده . من فکرمیکنم با توجه به اینکه رله ها رو تعویض کردید از همون کلید پنل هست مخصوصا اگر از نوع مدل پایین باشه که دور فن بصورت رفتی برگشتی کم و زیاد میشه . البته در صورتی که ماشین مدل پایین باشه اتصال بدنه های متصل به اتاق هم خیلی مهمه . با توجه به اینکه مدل های مختلفی ساخته شده که هر کدوم از نظر برق متفاوته برای اطلاعات بیشتر باید بفرمایید مدل ماشین چیه ، پنل کولر و بخاری چه شکلیه ، کامپیوتر ماشین کجاست .

        پاسخ دادن
        1. 5.1.1.1

          عشق الهی

          با سلام مجدد.
          ممنون بابت پاسخ تون.
          مدل ماشین پژو 408 مدل 12/94 .پنل کولر سلکتوری هست .مثل مدل بالا ها . البته از همون اول همین بوده. کسی تعویض نکرده. ECU هم زیر کاپوت سمت راننده نزدیک شیشه جلو .
          پشت کلید کولر انصالات لحیم آب میشه. اتصال بدنه کجا داره که چک کنم (مربوط به کولر ) ؟ از فشنگی آب یا رله های فن دور تند و کند نیست؟
          بعد از یک بار تعویض کیت پشت پنل ، مشکلی نداشت تا اینکه یک مرتبه در گرمای ظهر دور فن کولر رو روی 4 گذاشتم. بعد باد گرم شد . بعد از اون دوباره بگیر نگیر داشت تا اینکه وضعیت حاد شد.

        2. مسعود جعفری پور

          با درود
          ببینید همون طور که خدمتتون عرض کردم کلید کولر فقط دوتا رله رو بکار میندازه ، خرابی بوبین کولر باعث خرابی رله میشه ولی ارتباطی با کلید ac نداره . من فکر میکنم که رله ای که انداختید غیر استاندارده و باعث خرابی کلید میشه ، البته اگر از کیفیت کلید پنل مطمئن هستید . رله های کولر تو ماشین شما از نظر سوکت با رله های فن کولر پراید یکی هست اما نباید پرایدی بندازید چون جریان برگشتی بوبین رله کلید رو خراب میکنه . حتما باید رله مخصوص از نمایندگی ایرانخودرو بگیرید و اگر بهتون پرایدی پیشنهاد دادن قبول نکنید و به نمایندگی معتبر تر برید.

        3. 5.1.1.2

          عشق الهی

          ببخشید .اصلاح میکنم .مدل 84 هست. و یک سوال . امکان داره از بوبین کلاج کولر باشه؟ اگه هست قیمت قطعه و دست مزد حدودا چقدر میشه؟

        4. 5.1.1.3

          عشق الهی

          ببخشید .اگر قسمت ویرایش را پیدا میکردم تمام مطالب رو در یک پست خدمتتان عرض میکردم.
          بنده بوبین کلاج رو با برق مستقیم تحریک کردم. درست بود .میچسبید. سه تا رله فن سینی فن ها رو دونه به دونه با اهمت و برق مستقیم باطری تست کردم. سالم بود. اما موقع روشن کردن کولر در هنکام روشن بودن ماشین ، ولتاژی که برای بوبین کلاج میاد حدود هست و چهاردهم 8.4 ولت هست . بوبین نمی چسبه و دوتا فن ها هم روی دور کند هستند. و دور تند فعال نمیشه چون کلاج وصل نمیشه. به نظر شما قطعه کنترل یونیت دمای اتاق (ترموستات ) مشکل نداره ؟ یا گاز کم و زیاد نیست؟ یا فشنگی آب ؟ یا رله سر خشک کن شیر سه طرفه … ؟ نمیدونم دیگه همه رو گفتم.
          منتظر نظر کارشناسی شما هستم. ممنون

        5. مسعود جعفری پور

          با درود
          ببینید ولتاژ رو باید در حالتی که سوکت وصل نیست تست کنید . چون بوبین کولر جریان زیادی میکشه و میتونه ولتاژ رو پایین بیاره و مولتی متر ها هم بخاطر نویز برق اتومبیل خیلی دقیق عمل نمیکنند . در صورت ضعیف بودن ولتاژ باید سه تا سوکت پشت چراغ سمت راننده رو با کنید و با کنتاکشور و سنباده و… تمیز کنید . اتصالات و جای فیوز های جهبه فیوز کالاسکه ای کنار باطری رو هم چک کنید همینطور اتصال بدنه زیرش که روی بدنه بسته شده .

  18. 4

    غفاري

    سلام استاد . اواپراتور داخلي خراب أيا قابل تعمير
    و اينكه اواپراتور جديد خريدم جنسش آلمينيوم أيا مشكلي داره ممنون ميشم راهنمايي كنيد
    أيا تو ايران از جنس مَس ميشه ساخت ؟ ????????????????????????

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بنده با جوش دادن موافق نیستم چون ذرات حاصل از جوش داخل اواپراتور میمونه و بعدا با چرخش وارد کمپرسور یا اکسپنشن میشه و مشکل درست میکنه .
      فکر نمیکنم اواپراتور مسی وجود داشته باشه . شاید آلیاژی باشه که توش مس بکار رفته باشه ولی مس کامل وجود نداره یا حداقل بنده تا امروز ندیدم

      پاسخ دادن
      1. 4.1.1

        غفاري

        بله درسته مس كامل نيست . ولي اين جديد كه خريدم فكر كنم آلمينيوم باشه .
        خيلي أذيت شدم هر يك سال بايد داشبورد ماشين باز كنم به خاطر اواپراتور
        اگه پيشنهادي چيزي دارين ممنون ميشم كمك كنيد
        Ghaffarikhaled3@gmail.com

        پاسخ دادن
        1. 4.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز شما در مورد اشکالی که اواپراتور اتومبیلتون پیدا میکنه توضیحی ندادید .‌‌باید بگید که چرا عوضش کردید .

      2. 4.1.2

        غفاري

        تست هوا گذاشتيم رو كمپروسور مشكلي نداشت ولي رو اواپراتور كه گذاشتيم هوا خالي كرد قبل از هوا هم گاز كه ميكردم ميرفت . نميدونم چه مشكلي داره كه فقط اواپراتور خراب ميكنه . يا اينكه جنس اواپراتور خوب نيست . توضيحي اينه كه فقط سوران ميشه سوران ريز و گاز نگه نميداره .

        پاسخ دادن
        1. 4.1.2.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          فکر میکنم شما یه مقدار بد شانسی آوردید چون معمولا اواپراتور سوراخ نمیشه مگر اینکه تو فشار بسته بشه و یا در اثر لرزش و دست انداز از محل اتصالات ترک بخوره . فکر میکنم بهتره یه جنس اصلی بگیرید .

  19. 3

    مجید

    سلام.ماشن من پراید ۱۳۲ هست
    کولر من ۲۰ دقیقه کار میکنه بعد باد معمولی میشه..دیگه باد خنک نمیزنه..تو اون ۲۰ دقیقه هم..خنک استاندارد نیست..
    فکر میکنید مشکلش چی باشه

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید توضیحات بیشتری بدید . وقتی گرم میشه کمپرسور کار میکنه؟ فن کار میکنه؟ فن کندانسور کار میکنه؟
      اشکال میتونه از فن یا رله ها باشه ، از زیاد بود گاز و یا کلاچ کمپرسور ،خرابی سوپاپ تعدیل فشار کمپرسور و…

      پاسخ دادن
    2. 3.2

      سعيد

      سلام،من ماشينم پژو پارس هستش،وقتي كولر روشن ميكنم حسابي خنك ميكنه ولي يكم كه ميگزره باد گرما ميزنه كه نگاه كردم ديدم كمپرسور از كار ميوفته،يه گاز كه ميدم كمپرسور راه ميوفته و باز حسابي خنك ميكنه و بعد چن دقيقه باز ار كار ميوفته كه باز يه گاز بدم دوباره كار ميوفته و همين روند ادامه داره،خواستم بدونم مشكل از كجاست؟؟تسمه دينام هم چك كردم سفته شل نيست.ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

      پاسخ دادن
      1. 3.2.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        دوست عزیز ماشین شما چندتا مشکل ممکنه داشته باشه که من به ترتیب احتمال بیشتر به کمتر خدمتتون عرض میکنم.
        اول اینکه ممکنه ترموستات که روی بدنه کولر / بخاری بسته است خراب شده باشه و زمانی که بدلیل سرد شدن کولر قطع میشه دیگه وصل نشه که با گاز دادن چون ولتاژ بالا میره شرایط مدار مقایسه کننده تغییر میکنه و وصل میشه در این صورت اگه گاز هم ندین و چند دقیقه صبر کنید باید خود بخود وصل بشه مگر اینکه اشکال از مدار ترموستات باشه نه خود سنسورشف برای تست این مساله میتونید فن رو رو بالاترین دور قرار بدید و حالت چرخش هوا رو روی ورود هوا از بیرون بگذارید یعنی تو پرشیا دکمه چرخش هوای داخل رو خاموش کنید که در این صورت باید یا قطع نشه یا خیلی دیرتز قطع بشه.
        دوم اینکه ممکنه باطری یا ذینام ماشین ضعیف باشه و کامپیوتر ماشین کولر رو بدلیل افت ولتاز خاموش کنه که در اینصورت این مشکل شبها و با روشن شدن چراغ تشدید میشه
        سوم ممکنه فن دور تند کار نکنه و فشار گاز بدلیل حرارت زیاد بشه و پرشر سوییچ سیستم رو قطع کنه که در این صورت ارتباطی با گاز دادن نداره و میتونه اتفاقی اینطور به نظر بیاد.
        و در آخر هم ممکنه یکی از رله های کولر که پشت محفظه داشبورد به بدنه چسبیده ضعیف شده باشه و با افت ولتاژ قطع بشه که با گاز دادن میتونه وصل بشه . باید مورد اول رو تست کنید و نتیجه رو بگید

        پاسخ دادن
  20. 2

    علیرضا

    سلام ماشین من سوزوکی ویتاراست کولرو که روشن میکنم از دریچه های سمت راننده باد سرد دارم ولی سمت شاگرد باد ولرم در ضمن کمپرسور من زیاد قطع و وصل میکنه علتش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      علت این مساله معمولا کم بودن گاز کولره . در موارد نادری گرفتگی شیر اکسپنشن هم باعث این مساله میشه

      پاسخ دادن
  21. 1

    ساعد حمزه لو

    سلام ماشین من خود به خود کولرش قطع میشه و چند دقیقه بعد مجدد کار میفته دلیلش چه میتونه باشه با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اشکال احتمالا از ترموستات یا همون سنسور دمای اتاق هست . البته موارد دیگه ای هم مثل زیاد بودن گاز باعث این مشکل میشه ولی تو ماشین دستکاری نشده مشکل همون ترموستات میتونه باشه که معمولا از زیز پای راننده مشخصه که به محفطه کولر و بخاری متصل شده

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *