درباره نویسنده

مطالب مرتبط

52 دیدگاه

  1. 26

    مسعود جعفری پور

    ا درود
    با عرض معذرت از دوستان و بازدیدکنندگان محترم تا اطلاع ثانوی قادر به پاسخگویی سوالات شما عزیزان نمیباشم . امیدوارم خواندن متن مقاله و کامنت های قبلی مفید واقع شود

    پاسخ دادن
  2. 25

    جاوید

    با سلام دوستان عزیز
    یک سوالی داشتم در رابطه با صدای صدای تک تک کردن موتور ماشین.
    من یه Volkswagen golf 1.6 Fsi 2004 دارم که حدودا 16000mil رفته، وقتی استارت میزنم و زمانی که ماشین روشن وایساده باشه صدای تک تک خفیف میاد از موتور.
    فعلا که وقتی موتور سرده صدا میده اگه اشتباه نکنم، اینجا تقریبا منفی 13 درجه زیر صفره، کلا هوا سرده!
    میدونید علتش چیه و قیمت احتمالی تعمیرش چند میشه به دلار؟!
    ممنون

    پاسخ دادن
    1. 25.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز با توضیحاتی که دادید به نظر میرسه اشکال از استکانی های اتوماتیک سوپاپ باشه . احتمالا به یه دلیلی فشار روغن کمه و استکانی ها پر نمیشه و صدای تیک تیک میده . فکر میکنم بهتره قبل از هر کاری فیلتر روغن رو تعویض کنید و حتما لز فیلتر اصلی استفاده کنید . بدلیل سرما باید از روغن 5-35 یا 5-30 استفاده کنید .

      پاسخ دادن
  3. 24

    محمود

    سلام . ریو ۸۷ دارم .
    صبحها که ماشینو روشن میکنم . ماشین چند ثانیه اول خوب کار میکنه بعد شروع میکنه به تک کار کردن . زمانی که گاز میدم دور موتور بالا میره درست میشه . سر سیلندرم تست کردم سالم بود . از چی میتونه باشه ؟

    پاسخ دادن
    1. 24.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر از سر سیلندر اطمینان دارید، اول باید شمع رو چک‌کنید و در صورت سالم بودنش ممکنه انژکتور کثیف باشه

      پاسخ دادن
  4. 23

    ali

    با سلام و عرض ادب 206 تيپ 6 مدل 84 كه سالم سالم بود مدتي است كه در حين حركت در سرعتهاي مختلف و چه سرد و چه گرم گاهي يا خاموش مي كندو چراغ چك روشن ميشود يا روشن است و باز چراغ چك روشن مي شود ودنده عوض نمي كند و حالتي شبيه سكته يا كپ از خود نشان مي دهد خاموش ميكنم و دوباره استارت ميزنم درست مي شود در دياگ مي زند سنسور دريچه گاز سنسور اكسيژن تداخل در منيفولد من همه اين موارد ها را چك و تعويض نموده ام و علاوه بر اينها (استپر مونور – سنسور مپ – سه بار تعويض كامپيوتر البته بطور اماني براي تست – چك كردن سيم كشي – صافي بنزين ) را بررسي و تعويض نموده ام درست نشد تا اينكه سوكت سيم دريچه گاز و عوض كردم تا الان ايرادي نداشته علت آن چه ممكنه باشد؟ و همينطور به تازگي در حين حركت گاه گاهي آمپر باطري روشن وبعد از چند دقيقه خاموش ميشود (باطري سالم ) و موتور سنگين كار ميكند انگار موتور روي ساسات ( ماشينهاي قديمي ) در حال حركت است و بوي خام سوزي از اگزوز مي آيد . هر تعمير گاهي هم نظر خودشو ميده .علت آن به نظر شما چيست؟ مگر ميشود يهو اين همه ايراد باهم در ماشين پيدا شود ؟ممنون مي شوم راهنمايي فرماييد

    پاسخ دادن
    1. 23.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز پژو ۲۰۶ از نظر برقی خیلی پیچیده است . دلیلش هم دیجیتال بودن ارتباط اجزاء الکترونیکی هست . به همین خاطر میتونه با کثیف بودن یه سوکت چندین اشکال پیدا کنه . ماشین شما استپر موتور نداره . این اشکال فقط به دو دلیل اتفاق می افته ، خرابی سنسور اکسیژن که ممکنه سنسور نو هم خوب کار نکنه ، بابد سنسور بوش جعبه آبی اصلی استفاده کنید . در مورد دریچه گاز تو اغلب موارد اشکال از سوکتشه ، چون از سوکت یه حریان ac خاص عبور میکنه حتما باید کنتاکت هاش تمیز و براق باشه . شارژ و سلامت دینام هم تو کارکردش تاثیر داره . به نظر من اول سوکت سنسور اکسیژن رو قطع کنید و تست کنید و در مرحله بعد سوکت های دریچه گاز و پدال رو چک کنید

      پاسخ دادن
  5. 22

    عباس افغانیان

    با سلام خسته نباشید من ۲۰۶ تیپ دو مدل ۸۸ دارم موقع بارندگی وعبور از چاله آب ،دور موتور کاهش یافته و لرزش شدید پیدا میکند طوری که امکان حرکت نیست وباید یکساعت صبر کنم تا وضعیت نرمال بشود ضمنا آلارم چک روشن شده بارها دیگ هم زده ام مشکلی نداشته است با تشکر از جنابعالی

    پاسخ دادن
    1. 22.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز لطفا قسمت پایینی هواکش رو که به سمت زیر گلگیر رفته از نظر شکستگی یا جدا بودن برسی کنید و نتیجه رو بگید

      پاسخ دادن
  6. 21

    امیر

    با سلام درود ….پژوی من‌ مدل ۹۰ هست چند وقت پیش وقتی روشنش کردم به اصطلاح سه کار کرد و بعد از چند ثانیه خووب شد خلاصه این روند ادامه داشت تا اینکه بردمش تنظبم موتور که گفت بخاطر نشتی سوزن انژکتوره خلاصه نشتی رو گرفت اما هنوز درست نشده بود بعد ار چند وقت هنگام روشن کردن دود سفید به عبارتی بخار میداد به مکاتیک نشون دادم که گفتن واشر ترسونده ریپ زدنم بخاطر همونه خلاصه واشرو عوض کردم الان ددباره همون مشکل ایجاد شده ممنونم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 21.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تک کار کردن صبحگاهی همراه با بخار یا بقول شما دود سفید فقط بخاطر اشکال در واشر سرسیلندر و سرسیلندر هست حتی اگر واشر رو چند روز قبل تعویض کرده باشید . اگر به تعویض درست واشر اطمینان دارید باید سرسیلندر رو باز کنید و بدید تست چون ممکنه سرسیلندر ترک داشته باشه . اگر ماشین گازسوز باشه اشکال در رگلاتور میتونه باعث ورود آب به موتور بشه .

      پاسخ دادن
  7. 20

    سعید

    سلام خسته نباشید من یه ام وی ام ۱۱۰ دارم که تک کار میکنه یعنی مثلا تو سر بالایی دیگه اصلا راه نمیره یا بعض جاها ی ذرع. میلرزه البته مسیر مستقیم رو اکیه تا حالا چن بار دادم برای تعمیر اعم از سیلندر و کویل و شمع و همه چیم تعویض کردن اما تو سر بالایی خفه میکنه این و چه کنم

    پاسخ دادن
    1. 20.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تک کار کردن همونطوری که تو متن اشاره کردم دلایل متعددی داره ، از خرابی شمع و وایر و انژکتورگرفته تا سوپاپ و فیلر و رینگ موتور . موردی نیست که با توضیحات شما بشه براحتی تشخیص داد و باید علت رو یه مکانیک خبره تشخیص بده

      پاسخ دادن
  8. 19

    امیر

    سلام مهندس عزیز
    ماشین من 207 هست و در فصل سرما خصوصا مشکلی که دارم اینه که مدت کوتاهی بعد از روشن کردن ماشین یهو سه کار میکنه و حتما باید یک بار موتور رو خاموش و مجددا روشن کنم تا درست بشه. دیاگ عدم جرقه زنی در شمع شماره 3 رو نشون داد. شعمها رو عوض کردم موقتا درست شد ولی و ظرف چند روز دوباره همون شد که بود. کوئل رو عوض کردم (و دوباره شعم ها رو). اینبار واقعا درست شده بود ولی امسال که دوباره فصل سرما شروع شده باز دوباره همین داستان شروع شده. واقعا موندم مشکل از کجا میتونه باشه.

    پاسخ دادن
    1. 19.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این مشکل معمولا به دلیل اشکال در برنامه ای سی یو پیش میاد و بعد از پاک کردن خطا تا مدتی حل میشه . باید ای سی یو رو‌ با دیاگ ریست کنید و مجددا برنامه بزنید . البته بعضی مدل محافظ های ای سی یو هم باعث فسار به سوکت و بروز این اشکال میشدن که من این رو تو ۲۰۶ زیاد دیدم ولی تو ۲۰۷ تا حالا ندیدم

      پاسخ دادن
  9. 18

    توحيدي

    سلام جناب من سمند ef7 مدل ٨٨ دارم . اكثر اوقات كه كلر رو روشن ميكنم بعد مدتي شروع به سه كار كردن ميكنه و چراغ چك روشن ميشه بايد خاموش كنم يه مدت درست شه . تازگي بدون روشن كردن كلر هم يهو شروع به سه كار كردن ميكنه به طوري كه دور موتور با گاز دادن اصلا بالا نميره مجبورم وايسم . چندبارم بردم تعميرگاه كويل عوض كردن ولي به صورت مقطعي خوب شده . به نظر شما مشكل از كجاست ؟ ممكنه از سيستم برق كشي ماشين باشه ؟ نياز به ريست كردن و فلش كردن eco ماشين هست؟؟

    پاسخ دادن
    1. 18.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر میکنم این اشکال بخاطر ضعیف بودن برق ماشینه که میتونه بدلیل شل بودن اتصال بدنه ها ، سوکت ها و اتصال پشت دینام باشه که ای سی یو با ضعیف شدن برق دچار نوسان و اشکال میشه . اگر برق ضعیف باشه حتی ممکنه با روشن کردن فلاشر دور موتور نوسان پیدا کنه . فکر میکنم باید تمام اتصالات اصلی از جمله سر باطری و کابل دینام رو چک کنید. حتما باید بعد از هر اقدام تعمیراتی کامپیوتر رو با دیاگ ریست کنید .

      پاسخ دادن
  10. 17

    ارمين

    سلام ، من توسان ٢٠١٠ ٦ سيلندر دارم
    موتور ماشين رو شستم الان وقتي روشن مي كنم موتور لرزش زيادي داره ، يه ذره كه گاز ميدم لرزش كمتر ميشه ولي همين كه گاز رو ول كنم دوباره لرزش شروع ميشه ،

    پاسخ دادن
    1. 17.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز به نظر من بهش دست نزنید و چند روز صبر کنید ، اگر بعد چند روز خودبخود درست نشد باید شمع ها رو باز کنید و کوئل ها و چیتی شمع ها رو خشک کنید و با پنبه و تینر ده هزار تمیز کنید

      پاسخ دادن
  11. 16

    فاتح

    سلام مهندس. یه پراید مدل 94 دارم موتورش یورو 4 هست. هنگام شتاب گیری ریپ میزنه و ماشین تک کار میکنه شمع و وایر عوض کردم درست نشد سوزن ها رو شستشو دادم بازم درست نشد. سیلندر 1 و 4 خیلی ضعیف هستن. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 16.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      با توجه به توضبحاتتون و کارهایی که انجام دادید و ترتیب سیلندر ها من فکر میکنم اشکال از کوئل یک و چهاره ، اگر وایر رو فاصله بدید و گاز بدید متوجه ضعیف بودن برق کوئل خواهید شد

      پاسخ دادن
  12. 15

    ساسان

    سلام من 405مدل 88دارم لرزش موتور داره صبح ها هم بد روشن میشه حالت خفه کار میکنه و دود سیاه داره تنظیم موتور هم شده سنسور آب ،شمع و ایر شمع عوض شده ولی مشکل حل نشد لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 15.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر میکنم اشکال اتومبیل شما به خاطر خرابی مپ سنسور یا کثیفی انژکتور هست . اگر انژکتور کثیف باشه بعد از چند دقیقه کار کردن ماشین بهتر کار میکنه ولی اگر مپ سنسور باشه دائما بد کار میکنه و دود سیاه میده . برای تست میتونید با باز کردن دوتا پیچ ریل سوخت و انژکتورها رو با احتیاط خارج کنید و سوییچ رو باز کنید اگر از انژکتورها بنزین چکه کنه باید انژکتورها شسته بشه .

      پاسخ دادن
  13. 14

    علیرضا

    با سلام وخسته نباشید خدمت مهندس عزیز سوالی از حضرتعالی داشتم یک آردی مدل 84 دارم مدتی است هنگام دور آرام در ترافیک یا پشت چراغ قرمز ماشین خودبخود موتورش لرزش پیدا کرده وبه سختی گاز میخورد وطی مسافتی کوتاه درست می شود تا بحال پمپ بنزیت ، سنسور اکسیژن ، صافی بنزین ، استپر موتور را هم عوض کردم ولی متاسفانه مشکلم حل نشده آیا ممکنه عیب از شمع و وایر باشه عنایت فرمایید راهنمایی کنید ممنون میشم .

    پاسخ دادن
    1. 14.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز مشکلی که میفرمایید به نظر میرسه ماشین در هنگام توقف تک کار میکنه و بعد از راه افتادن درست میشه . من تعجب میکنم که شما قبل از بازدید و احیانا تعویض شمع و وایر قطعاتی که خیلی گرونتر هستند رو تعویض کردید . این اشکال می‌تونه بدلیل روغن زدن شمع ، نفوذ آب تو محفظه احتراق در صورت اشکال واشر سرسیلندر و یا کثیف بودن انژکتور و نشت بنزین باشه . در هر سه مورد میشه موقعی که موتور میلرزه موتور رو خاموش کنید و شمع هارو نگاه کنید که بهتره موتور سرد باشه . در صورت کثیف بودن انژکتور شمع مورد نظر سیاه میشه ، در صورت نفوذ آب شمع زنگ زدگی و حتلت آجری داره و در صورت روغن زدن چرب و پر جرمه

      پاسخ دادن
  14. 13

    esi

    سلام من ماشينم پارس مدل ٨٥ هست زماني كه موتور سرده تك استارت روشن ميشه ولي زماني كه گرمه خيلي استارت ميخوره و بعدش با حالت خفگي روشن ميشه مخصوصا توي توقف هاي كوتاه مثلا ده دقيقه خاموش باشه بعد بخام روشن كنم خيلي بد روشن ميشه شمع ها و پمپ بنزين و واير هارو عوض كردم نتيجه نداد ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    پاسخ دادن
    1. 13.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر میکنم اشکال از سنسور دمای آب یا گرفتگی رگلاتور سوخت باشه . نشون میده که مصرف بالاست . سنسور دمای آب رو‌میشه در حالت سرد با دیاگ چک کرد که باید درجه قابل قبولی نزدیک به دمای محیط باشه و تو حالت گرم هم دمایی برابر با موقعیت درجه آب .

      پاسخ دادن
  15. 12

    هادی

    با سلام بنده 206 دارم سانسور اکسیژن خراب بود درست کردم بعد از اون روشن میکنم و تا وقتی که سرده خیلی بد کار میکنه و لرزش شدید داره که حتی اگزوز هم ریپ ریپ میزنه
    و وقتی سرده دور موتور بازی میکنه و همون زمان گاز میدم به سختی دور موتور میره بالا
    گرم که میشه بهتر میشه ولی باز لرزش شدید یا به همون اصطلاح تک کار میکنه
    فیلرش هم باز کرد و از اون نبود به نظر شما از چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 12.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز سنسور اکسیژن قطعه خیلی مهمیه که تو همه مواردی که گفتید تاثیر میزاره . تعویض سنسور به این معنی نیست که حتما مشکل حل شده . برای تست میتونید سوکت سنسور اکسیژن رو در بیارید و چند روز تست کنید . حتما باید سنسور اصلی بوش جعبه آبی بندازید

      پاسخ دادن
  16. 11

    سعید بله وانی

    سلام. من ۲۰۶ مدل ۸۴ دارم. بردم که فقط تست کنه ببینه مشکل داره یا نه گفت تک کار میکنه و یها سیلندر کار نمیکنه. انژکتور رو شست و سوزنها رو هم امتحان کرد گفت از اون نیست. گفت ممکنه سولفاته کرده باشه. ولی کجاش نمیدونست. نظر شما چیه؟

    پاسخ دادن
    1. 11.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      یعنی شما قبل تست چیزی حس نکرده بودید؟! اگر تک کار میکرده کشش موتور خیلی کم میشه و حتما شما از لرزش موتور و پت پت اگزوز متوجه میشید . تک کار کردن غیر محسوس معمولا تو ۲۰۶ بخاطر کثیفی انژکتور هست . سولفاته سوکت ها هم میتونه باعث تک کار کردن بشه

      پاسخ دادن
  17. 10

    داریوش

    سلام خسته نباشی ، سلام من یه پراید 89 دارم که ساژم هست یه مشکلی که داره اینه که وقتی ماشین روشنه گاز میدی ماشین با تاخیر گاز میخوره حتی بعضی اوقات گاز کم میشه بعد گاز میخوره که این خیلی بده رانندگی آدم نرم نمیشه

    پاسخ دادن
    1. 10.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این ایراد بدلیل اشکال سنسور دریچه گاز هست .

      پاسخ دادن
  18. 9

    ابوالفضل

    سلام خسته نباشید بنده لیفان 520i مدل 90 دارم در صبح و یا هنگامی که چند ساعت روشن نشده استارت که میزنم روشن میشه البته باید سویچ رو باز بزارم تا یک صدای تیک بدهد بعد استارت بزنم وگرنه روشن نمیشه و هنگامی که روشن میشه بد کار میکنه و ماشین جون نداره که از رمپ پارکینک بالا بیاید و کپ میکنه باید گاز رو چند بار پرکنم تا بتونم حرکت کنم و بسیار بوی بدی میده و محیط پاکینگ رو میگیره اما زمانی که یه مدت میگذره و ماشین با حرکت گرم میشه دیگه هیچ مشکلی نداره و عین ساعت کار میکنه قابل ذکر است صافی بنزین و پمپ بنزین و شمع وایرها را عوض کردم شستشوی انژکتور هم دادم فقط بعداز آن که دیاگ زدم استاد گفتن که خطای سنسور اکسیژن میزنه یا سنسور خرابه یا کاتالیزورها که دو تا داره و خیلی هم گرونه ضمنا چند ماه پیش ماعینه فنی گرفتم بدون هیچ مشکلی اون موقع هم زمان سرد بودن هینجوری بود والا کلافه شدم اگزوز سازها هم که خدا خیرشون بده هرکدام یه چیزی میگن لطفا رهنمایی بفرمایید کدام دلیل این مشکل هست ممنون وسپاس

    پاسخ دادن
    1. 9.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      من بعید میدونم این اشکال بخاطر کاتالیزور باشه ، اما علائم با خرابی سنسور اکسیژن مطابقت داره . فکر میکنم گرمکن سنسوراکسیژن سوخته باشه . اگر فنی هستید فیش سنسور اکسیژن رو بکشید و تست کنید .

      پاسخ دادن
  19. 8

    هادی

    سلام خسته نباشید من یه لیفان 520 دارم، سخت روشن میشه بعد از نیمه روشن شدن خاموش میشه خصوصا اگر گاز بدم خفه می کنه، وقتی ماشین سرد است شرایط بهتره ولی وقتی گرم است سخت روشن می شود. مصرف بنزین به شدت وحشتناک بالاست. پمپ بنزین و فیلتر بنزین را چک کردم مشکلی نداشت. وایر ها را درآوردم و به نظر می رسید جرقه های وایرها مثل هم نبود برخی قوی تر بود و سر دیگر وایر را از کویل جدا کردم یکی دو تا جرقه ضعیف داشت ولی یکی دو تا به شدت جرقه می زند حتی وقتی سر وایر را به آن نزدیک نمی کردم خودش به شدت جرقه می زد و دستم را برق می گرفت. ممکن است کوئل خراب باشد لازم به ذکر است سنسور اکسیژن هم خراب شده بود به تازگی تعویض کرده ام لطفا کمکم کنید

    پاسخ دادن
    1. 8.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز با توجه به علائمی که می‌فرمایید احتمال خیلی زیاد اشکال از سنسور دمای آب یا اتصالاتشه . حتما چکش کنید . شاید سوکتش در اومده باشه .

      پاسخ دادن
  20. 7

    hasan rasuoli

    سلام من یه ماشین پراید مدل ۸۸ دارم که آب و روغن قاطی کرده بردمش میکانیکی و بعد از باز کردن سر سیلندر و تراشکاری و وآب بندی سوپاپ و بعد از تحویل ماشین سه کار میکنه که بردمش تنظیم موتور که نشون میداد انژکتور ۴ کارنمیکنه و بعدش تمییزش کردن و کلا شمعها و وایرو کویل همش امتحان کردن و بازم درست نشد حالا میخواستم بدونم اشکال از کجاست لطفا جواب بدید

    پاسخ دادن
    1. 7.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز شما باید اول سیلندر مورد نظر رو کمپرس سنج بگذارید . اگر کمپرس پایین باشه اشکال از آبندی سوپاپ یا فیلر گیریه ، بخاطر اینکه سر سیلندر باز شده این احتمال زیاده . اما در صورت کافی بودن کمپرس باید پاشش سوخت و جرقه شمع رو چک کنید که خیلی ساده است و توی مقاله توضیح داده شده

      پاسخ دادن
  21. 6

    محمد

    با سلام
    206 صندوق دار v8 دارم كه بعد از مدتي كه ماسين گرم گرم مي شود در حالت خلاص شروع مي كنه به ريپ زدن و نور صفحه كيلومتر و ساعت كم و زياد مي شود در حالي كه وقتي ماشين زياد گرم نشده اين مشكل را اصلا نداره لطفا راهنمايي نماييد

    پاسخ دادن
    1. 6.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من فکر میکنم اشکال از آفتامات دینامه . برای تست میتونید فیوز دینام رو که زیر جعبه فیوز داخل موتور هست خارج کنید. اگر مشخص شد اشکال از دینامه حتما دینام رو کامل تعویض کنید و شرکتی بندازید . درصد کمی هم احتمال داره از دریچه گاز باشه

      پاسخ دادن
  22. 5

    رضا

    با سلام و عرض ادب …. من یه پژو مدل ۹۱ دارم چند وقت پیش رفتم بیرون بعد اومد خاموشش کردم بعد یه ربع روشنش کردم ماشین بدجور سه کار میکرد و دود هم میکرد و بعد از ۱۰ ثانیه درست میشد خلاصه سوزنهای انژکتور و شمع ها و حتی واشر سرسیلند‌ر هم عوض کردم سوپاپ هارو هم ابندی کردم اما امروز باز هم همین حالت بود لطفا‌ راهنمایی کنید مشکل از چیه ممنون!!!

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز عجیبه که شتابزده عمل کردید و اینهمه مخارج رو دست خودتون گذاشتید . من فکر میکنم این اشکال از مپ سنسور باشه . در حقیقت فقط مپ سنسور میتونه این بلا رو سر ماشین بیاره

      پاسخ دادن
  23. 4

    مهدی

    سلام و خسته نباشید نظرتون رو در مورد ساندرو اتوماتیک می خواستم بدونم چون تصمیم به خرید دارم اگه لطف بفرمایید ممنون میشم

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز فکر میکنم این سوال رو باید در گروه های تلگرامی که دارندگان این ماشین عضوش هستند بپرسید چون بنده فقط با کسانی که دچار مشکل شدن ارتباط داشتم و احتمالا نظرم تحت تاثیر قرار گرفته . طبیعتا از ماشین های همرده چینی کیفیت بالاتری داره و تو رنج قیمت خودش انتخاب خوبیه

      پاسخ دادن
  24. 3

    میلاد

    سلام خسته نباشید ممنون از مطالب مفیدتون و پاسخ گویی عالی شما
    پراید من تک کار میکرد شمع و وایر رو عوض کردم بهتر شد ولی درست نشد برای تمیز کردن سوزن انژکتور تینر بریزم داخل باک؟

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      ابدا اینکار رو نکنید. باید انژکتور بیاد بیرون و با دستگاه تمیز بشه. مقاله پمپ بنزین و صافی بنزین من رو بخونید

      پاسخ دادن
  25. 2

    نیما

    سلام خسته نباشید
    من سمند ef7 مدل ۹۰ دارم. معمولا بعد نیم ساعت رانندگی در صورتی که فن خودرو یا هر چیز برقی مثل قفل شدن اتومات درها یا باز کردن شیشه و … کار بکنه موتور تک کار میکنه و چراغ چک روشن میشه. خاموش میکنم درست میشه اما باز اگه یه قسمت برقی مثل درها و … مصرف برق داشته باشن دوباره تک کار میکنه. معمولا باید ۱۰ دقیقه خاموشش کنم بعد درست میشه و حدودا باز میشه نیم ساعت, چهل دقیقه رانندگی کرد.
    مدتی قبل موتورو تعمیر کرده بودم مشکل حل شده بود اما مجددا برگشته

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز کامپیوتر اتومبیل مکانیزمی داره که اگه یکی از انژکتورها به نظر اشکالی داشته باشه برای اینکه به کامپیوتر آسیب نزنه بصورت خودکار قطعش میکنه . حالا اتومبیل شما ضعفی داره که با پایین اومدن لحظه ای ولتاژ باعث بروز این خطا میشه ‌. امکان داره اشکال از سوکت انژکتورها ، سوکت کامپیوتر یا حتی خود کامپیوتر باشه . قبل از هر کاری بهتره یک بار کامپیوتر رو ریست کنید . بعدش سوکت ها رو در بیارید و با سوزن و اسپری قسمتهای اتصال رو اگر سولفاته یا اکسید شدگی دارن تمیز کنید . سوکت کامپوتر رو هم میتونید با اسپری کنتاکت شور تمیز کنید .

      پاسخ دادن
  26. 1

    میلاد

    سلام مهندس جان سمند مدل 84 دارم دوگانه موقعی که ماشین در حالت ثابت قرار داره میلرزه و دور متوره یه خورده بالا پایین میکنه میلیمتری شمع هارو عوض کردم و انژکتور رو هم تمیز کردم و بعضی مواقع شانسی این صدا قطع میشه اگزوز هم یکم پت پت میکنه

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      میلاد

      احساس میکنم وایر یکم خشک شده

      پاسخ دادن
    2. 1.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این اشکالی که میفرمایید دلایل بسیاری میتونه داشته باشه ، ضمن اینکه در مورد قطع شدن صدایی گفتید که توضیحی در موردش ندادید . در ضمن نگفتید روی بنزین یا گاز .
      بهر حال من توصیه میکنم اول از همه سوکت های گرد پشت چراغ جلو راننده رو باز کنید و تمیز کنید ، اگر سولفاته کرده باشه حتما مشکل ایجاد میکنه و بابد با اسپری کنتات شور تمیز بشه .
      سوکت مپ سنسور رو هم به همین ترتیب تمیز کنید . اگر لرزش همراه با بوی خام سوزی و دود هست اشکال میتونه از مپ سنسور پ یا سنسور اکسیژن باشه . اگر لرزش فقط بدلیل بالا پایین رفتن دور موتوره باید استپر موتور و سنسور دریچه گاز رو تست کنید .

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *