درباره نویسنده

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. 5

    مرتضی

    با سلام و درود
    خیلی مچکرم از پاسخ و راهنمایی کامل و دقیق و هوشمندانه
    جناب مهندس دنده عقب با ۲۰۶ صفر در شیب فقط ۴ الی ۶ متر بود که ۳ الی ۶ ثانیه بیشتر به طول نینجامید و هیچ فشار دیگری به متور وارد نشد که این بالا امدن امپر و نوسان شروع شد.
    حال می فرمایید که ترموستات عوض شود و
    فشنگی درجه اب و فن تنظیم و یا عوض شود و
    یا ایا هواگیری رادیاتور هم لازم دارد
    با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر دمای آب رو همون مقداری هست که عرض کردم احتیاج به تعویض هیچ قطعه ای نیست ، با توجه به اینکه با کولر دما پایین میاد یعنی ترموستات سالمه. اگر تو حالت درجا دما از دو میلیمتر بالاتر از وسط بالاتر میره و فن روشن نمیشه فقط یه فشنگی عوض کنید . اون هم.فقط شرکتی

      پاسخ دادن
  2. 4

    مرتضی

    سلام

    خیلی ممنون از این سایت پر محتوا که خیلی صادق و کامل و دقیق در هر مورد از اجزایه ماشین توضیحاتی را فراهم نمودید

    من یک ۲۰۶tu5 صفر گرفتم رویه کیلومتر۲۰۳ بود که داشتم از یک سراشیبی تند به طول۴یا۵ متر دنده عقب میرفتم و بعداز ۳۰دقیقه امپر اب بالا امد وموتور گرامایه زیادی تولید کرد بعد از این مورد به خدمات پشتببانی زنگ زدم و امد و گفت ربطی ندارد به ‌دنده عقب رفتن از سر بالایی و فن هم تست کرد سالم بود و مخزن اب رادیات هم کم نکرده بود و تست دیاگ هم انجام داد ولی موردی پیدا نشد و گفت این متور جدیدا سیستم گرمایشین و موردی نداره امپر از وسط بالا تر بیاید ولی قبل از این که این سربالایی رو دنده عقب بیام این مشکل نبود ولی الان بعد از ۱۵دقیقه روشن شدن ماشین، امپر اب از وسط به۲تا خط بالا و پایین در حال نوسان است از موتور حرارت زیادی بیرون میزنه و لوله پلاستیکی که از رادیات به سمت موتور میره بسیار داغ می شود وبا روشن کردن کولر امپر اب زیر خط وسط میاد ودرجه امپر بر میگرده و شرایت عادی پیدا میکنه و در حال حرکت بدون روشن کردن کولر و در ترافیک و حالت سکون امپر بالا می اید وموتور داغ میکند
    شما می فرمایید چه کار کنم

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تمام مواردی که گفتین طبیعیه . ببینید دمای آب به دو بخش تقسیم میشه یکی ترموستات و یکی هم فن دور کند و تند . دمای آب هیچوقت از هشتاد و شش درجه یعنی کمی پایینتر از وسط پایینتر نمیاد . اگر ماشین ثابت یا تو سربالایی و فشار باشه دما کمی از وسط بالاتر میره یعنی روی نود و سه تا چهار ، توجه کنید که خط بعدی صد هست . با روشن شدن فن دما پایین میاد و به وسط میرسه . اگر ماشین تو فشار زیادی باشه دما به نزدیک صد میرسه و دور تند فن رو نود و هشت روشن میشه . روشن کردن کولر هم باعث میشه فن یکسره کار کنه و دما از وسط کمی پایینتر بیاد .
      دنده عقب رفتن طولانی میتونه باعث داغ کردن بشه چون هوا از جلو به رادیاتور نمیخوره . داغ کردن میتونه باعث بشه فشنگی درجه آب و فن از کالیبره خارج بشن و یا فن دیرتر روشن بشه یا دما بالاتر نشون داده بشه .

      پاسخ دادن
  3. 3

    پیام

    سلام.
    سوزوکی من یه لحظه بعضی وقتها وقتی ساکن هستیم آب بالا میاید و تا گاز میدی و یا حرکت میکنم میاد پایین.
    ترموستات رو عوض کردم ولی بازم دو سه بار اینجوری شد.
    دلیلش چیه
    ممنونم

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز بالا رفتن آب در حالت درجا معمولا بخاطر عدم چرخش کامل آب هست که میتونه بدلیل پایین بودن غیر طبیعی دور موتور ، جرم گرفتن سیستم شامل رادیاتور و یا مجاری سرسیلندر و یا خوردگی پروانه واتر پمپ باشه . البته باید لوله های نازک روی موتور رو هم چک کنید

      پاسخ دادن
  4. 2

    ساعد

    سلام میتونم از شما بپرسم هر کدام از رله های فن که جلوی 405 هست چه کاری انجام میدهند .متشکرم دور کند فن ماشین من کار نمیکنه امپر که از وسط بگذره دور تند فقط فن سمت راننده کار میکنه متشکرم

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      کار نکردن دور کند معمولا بدلیل خرابی یکی از رله ها یا یکی از فن هاست و میتونه هر کدوم از سه رله باشه . هر کدوم از فن ها یه رله مختص به خود دارند . و یک رله هم دور فن ها رو تند و کند میکنه. موقعی که فن روی دور کنده دوتا فن با هم سری میشن و بخاطر همین دور پایین میاد و چون بصورت سری وصل هستند اگر یکی از فن ها یا رله هاشون خراب بشه دور کند کار نمیکنه . در موارد محدودی هم خرابی رله مربوط به دور کند و تند باعث از کار افتادن دور کند میشه ، البته معمولا خرابی این رله باعث قطع شدن دور تند میشه .
      توجه کنید که کانکتور یا همون سوکت رله ها هم به اندازه رله ها مهمه

      پاسخ دادن
  5. اشتراکات دلایل داغ کردن موتور اتومبیل | مرجع تخصصی مکانیک آدامک

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *