درباره نویسنده

مطالب مرتبط

168 دیدگاه

  1. 40

    مرتضی

    درود
    من ازرا دارم‌ بخواری سمت شاگرد حرارت نداره ولی سمت راننده خوبه. بهم گفتن یا باید رادیات بخواری سمت شاگرد و عوض کنی یا باید تمیزش کنی. میخوام بدونم چطور میشه تمیزش کرد

    پاسخ دادن
    1. 40.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      در متن مقاله کامل و مفصل توضیح داده شده

      پاسخ دادن
  2. 39

    امید

    سلام مهندس جواب سوال منو ندادید قرار شد نظرتون رو در مورد مطالبی که من گفتم بگویید,,,,جواب ندادی اخرش رفتم دوباره ترموستات و رادیات بخاری رو عوض کردم حالا یه عیب جدید پیدا کرده,,,اول اینکه خروجی سمت راننده باد سرد میزنه ولی طرف شاگرد باد داغ میزنه ولی با گاز دادن زیاد و با پر کردن دنده یک یا دو تازه جون میگیره در نتیجه انگار هک بخاری روشنه هم کولر بخاطر همین اتاق گرم نمیشه

    پاسخ دادن
    1. 39.1

      مسعود جعفری پور

      درود
      دوست عزیز من تمام کامنت ها رو به ترتیب تاریخ ارسال پاسخ میدم . مگر اینکه تو کامنتتون لینک باشه یا اشکالی که سیستم امنیتی بصورت خودکار کامنت رو حذف کنه .
      اشکالی که میفرمایید با توجه به اینکه رادیاتور رو تعویض کردید میتونه از تنظبم نبودن دریچه ها باشه . ضمنا باید میگفتید ماشبنتون چی و چه مدلی هست

      پاسخ دادن
    2. 39.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من کامنت هارو چک کردم ، پاسخ شما رو داده بودم و در صورتی که ایمیل صحیح وارد کرده باشید تاییدیه براتون ایمیل شده.

      پاسخ دادن
  3. 38

    مهرداد

    سلام
    من یه اسپورتیج ۲۰۰۸ دارم
    وقتی بخاریو روشن میکنم
    قسمت سمت چپ باد گرم و قبل قبول میاد و هرچه بهسمت راست ماشین(شاگر) میره دریچه ها باد سرد تر میده بطوریکه دریچه سمت راننده باد کاملا گرم و دریچه سمت شاگرد باد ماملا سرد میده
    چه دریچه های روبرو چه دریچه پشت شیشه و چه دریچه های زیر پا همه همین مشکل رو دارن سمت چپ کرم و سمت راست سرد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 38.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      این اشکال دو دلیل میتونه داشته باشه ، البته اگر سطح آب رادیاتور کم نباشه .
      ۱. تنظیم نبودن دریچه سرد و گرم بخاری و ورود هوای سرد
      ۲. جرم گرفتم رادیاتور بخاری که باعث میشه قسمتی از رادیاتور گرم نشه .
      احتمال دوم خیلی قوی تره و باید همونطوری که تو مقاله توضیح داده شده با فشار آب و جرم گیر رادیاتور بخاری رو تمیز کنید

      پاسخ دادن
  4. 37

    سعید

    باسلام وخسته نباشید.من ی پراید مدل 87 دارم آمپر هم تا وسط بالامیره.اما نمیدونم بخاریش باد سرد ولرم میده داخل ماشین.ترموستات هم عوض کردم.آب هم کم نمیکنه.ممنون میشم راهنماییم کنین.

    پاسخ دادن
    1. 37.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز تمام موارد و مشکلات مفصل در مقاله توضیح داده شده . من فکر میکنم مشکل بخاری شما گرفتگی لوله و رادیاتور بخاری باشه که تو متن مقاله رفع اشکال توضیح داده شده

      پاسخ دادن
  5. 36

    Behnam6620

    سلام من بخاری ماشینم گاز میدم داغ میشه گاز نمیدم سرد میشه
    سنسور حرارتی رو ماشینم نصب کردم که دور کند رو فعال نگهداره تا دمای موتور پایین باشه واشر نسوزه
    میخاستم ببینم سنسور حرارتی باعث میشه بخاری سرد یا ولرم باشه؟

    پاسخ دادن
    1. 36.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      باید میگفتین ماشینتون چیه و درجه آب کجا وامیسته؟
      وقتی بخاری با گاز دادن گرم میشه معنیش اینه که مسیر جرم گرفته و واتر پمپ نمیتونه آب رو راحت. بچرخونه

      پاسخ دادن
  6. 35

    امید

    سلام,,مهندس جان از,شما خیلی ممنونم واقعا عالی بود مطالب شما,,,,

    پاسخ دادن
    1. 35.1

      امید

      میگم مهندس من پراید ۸۳انژوکتری دارم رادیات بخاریش رو با واترجت با فشار خیلی بالا تمیز کردم البته بدون محلول کلی اب زنگ اومد بیرون,,,واترپمپ و ترموستات هم عوض شده دوراهی مانی فول هم عوض شده جلو پنجره رادیات هم با کمی کارتن از باد سرد مستقیم به داخل رادیات گرفتم,,ترموستات۸۲ هست بخاری روز که معمولا هوا بهتره عالیه خیلی داغ میکنه بعدازظهر هم تا ۱۰شب میام خوبه ولی نصب شب یا ساعت۲بامداد که ماشین روشن میشه بخاریش دیر جون میگیره تا یکم میخواد داغ کنه میرم تو کمربندی شهر باد ولرم میده داغ نمیکنه امپر سرعت کم دنده یک و دو تو شهر خوبه تا نزدیک نود یا ۸۵میره ولی تا کمر بندی میری میاد پایین خط اول یعنی فکر کنم همون۷۰ یا زیر هفتاد میاد و گرم نمیشه داخل اتاق ماشین ناگفته نماند قبل از فشار اب گرفتن به داخل رادیات بخاری دریچه سمت رانند باد سرد میداد که مشکلش حل شد,,,ممنون میشم نظرتون رو بگویید,,,,

      پاسخ دادن
      1. 35.1.1

        مسعود جعفری پور

        با درود
        کاملا مشخصه که ترموستات خوب عمل نمیکنه ، آمپر آب به هیچ عنوان نباید پایینتر از هشتاد بیاد. خط اول آمپر حدود پنجاه درجه است . ممکنه ترموستات مقدار خیلی کمی باز بمونه و یا کج باشه و آبندی نشه .

        پاسخ دادن
  7. 34

    محمد

    سلام و خسته نباشید، من یه پراید ۱۱۱ مدل ۹۱ دارم که بخاریش در حالت درجا ولرم میزنه و در موقع حرکت سرد میشه، در ضمن دو بار ترموستات ۸۲ عوض کردم، رادیاتور ماشینو سرویس کردم(اصطلاحا سیخ زدم) دریچه هارو برای بازدید به تعمیرکار نشون دادم، لوله های رادیاتور بخاری رو هم درآوردم وآب فشار قوی توش بستم اما هیچ تفاوتی نکرد ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 34.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      آمپر آب کجا وامیسته؟

      پاسخ دادن
      1. 34.1.1

        محمد

        آمپر آب ۲ تا پر میشه که اونم فکر میکنم از فشنگی آمپر باشه، چون دیاگ دمای آب رو ۹۰ درجه نشون میده!!! دیگه کلافه شدم

        پاسخ دادن
        1. 34.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز سیستم بخاری اصلا چیز پیچیده ای نداره . اگر آب داغ تو رادیاتور بچرخه و دریچه ها تنظیم باشه باد گرم میزنه. در مورد ماشین شما فکر میکنم مشکل رادیاتور بخاری باشه. چون سیستم انقدر پیچیده نیست که دنبال اشکالات پیچیده باشیم

  8. 33

    saeed

    با سلام و خسته نباشید …برای رسوب گیری رادیات بخاری از تیزاب ابگرمکن استفاده کنم چطوره.دو سه دقیقه فقط داخل نگهش دارم.چون فکر میکنم مخصوص همین کاره…

    پاسخ دادن
    1. 33.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله مشکلی نداره . البته در مواردی رادیاتور سوراخ ریز داره و با رسوب گرفته شده . حتما بعدش با آب بشورید

      پاسخ دادن
  9. 32

    Behnam

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بخاری پژو 207 مدل 96 هنگام کارکردن از دریچه های بالا هوای خنک و از دریچه های پایین هوای گرم خارج می شود. چه در زمان اتومات و چه زمان eco. حتی موقع کار کردن بخاری و بستن دریچه ورودی هوای اتاق باز هم شرایط به همین صورت می باشد. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 32.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      لطفا بفرمایید که منظورتون از دریچه های بالا دریچه شیشه است یا دریچه روبرو . البته در هر صورت فکر میکنم موتور تنظیم دریچه گرم و سرد بخاری و کولر گیر کرده یا خراب شده و کاملا بسته نمیشه . درجه حرارت رو تا ماکسیموم بالا بردید تست کنید؟ کولر چطور ؟ تو حالت کولر دریچه پایین گرما نمیداد؟ وضعیت کولر چطور بود؟

      پاسخ دادن
  10. 31

    مسعود

    با سلام وخسته نباشید من یه پارس tu5سری 15 تحویل گرفتم بخاریش گرم نمیکنه

    پاسخ دادن
    1. 31.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      شما فقط عیب رو گفتید دوست عزیز . من تو مقاله تمام دلایل و علائم رو ذکر کردم. هیچ توضیحی ندادید که آمپر کجا پا میسته و….
      بهر حال من فکر میکتم اشکال از دریچه ها و اتصالاتشون باشه . البته با توجه صفر بودن ماشینتون

      پاسخ دادن
  11. 30

    علی

    با سلام من یک تیبا 91 دارم که تا همین چند روز پیش بخاری ماشین در حد عالی کار میکرد ولی چند روز هست که بخاری بعد نیم ساعت تازه یکم ولرم میشه و اصلا گرم نمیشه
    در حالت نرمال بعد از سه چهار دقیقه بخاری گرم گرم میکرد
    اب رادیاتور مناسب هست و ضد یخ هم دارد
    به تازگی کل اب رادیاتور را عوض کردم و فکر نمیکنم جرم داشته باشه
    به نظرتون دلیل اینکه بخاری گرم نمیکنه چی میتونه باشه؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    1. 30.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اطلاعاتی که دادید خیلی ناقصه . اگر آمپر آب بالا نمیاد اشکال از ترموستاته و اگر بالا میاد گرفتگی رادیاتور بخاری یا اگر بخاطر گرم شدن هوا در روز وضعیت حرارت رو تغییر دادین احتمال داره سیم دریچه از جاش در اومده باشه

      پاسخ دادن
  12. 29

    احسان یاوری

    ببخشید مشکل من این بود که امروز کف ماشینم آب رادیاتورجمع شده بود و بخاریم سرد کار میکرد.دلیلش چی میتونه باشه.با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 29.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من پاسخ شما رو دادم . اشکال از رادیاتور بخاری یا اتصالاتش داخل اتاق هست که باید درست بشه

      پاسخ دادن
      1. 29.1.1

        احسان یاوری

        خیلی خیلی ممنونم از شما مهندس عزیز.

        پاسخ دادن
  13. 28

    احسان یاوری

    اگه وقت کردین پاسخ من رو هم بدین.با تشکر از شما

    پاسخ دادن
  14. 27

    احسان یاوری

    اگه وقت کردین پاسخ من رو هم بدین.با تشکر از شما

    پاسخ دادن
  15. 26

    محمد

    دکمه بخاری رو که روشن میکنم گرم میکنه بعد چند لهظه دوباره سرد میشه حتما بایدگاز بدم ک گرم کنه این مشکلو ک داشت بردم پیش یه اوستایی گفتن ک رادیات بخاریم کیپ شده مایع ریخت تو رادیات بخاری خالی کرد یکم آشغال ریخت بیرون بعد که لوله هارو بست همون گرمایی هم ک میومد دیگه نمیاد حالا سرد سرد شده

    پاسخ دادن
    1. 26.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز رادیاتور بخاری باید از دو طرف جرم گیری بشه و با فشار شلنگ تمیز کنید . اگه از یه طرف بریزید جرمها تو سمت مخالف جمع میشن و نتیجه بدتر شدن مشکله. در ضمن لوله روی منی فولد و لوله فرعی رو هم باید چک کنید

      پاسخ دادن
      1. 26.1.1

        احسان یاوری

        با سلام.من پژو ۴۰۵ دارم و امروز صبح متوجه شدم که بخاریش اصلا گرم نمیکنه.بعداز ظهر که خواستم باهاش بیرون برم دیدم که آب کف ماشین قسمت راننده جمع شده .از راهنماییتون ممنون میشم.

        پاسخ دادن
        1. 26.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          کاملا مشخصه که از رادیاتور بخاری آب نشت کرده و بدلیل پایین اومدن سطح آب گرمای بخاری که به آب وابسته است کم یا قطع شده

  16. 25

    محمد

    سلام
    مهندس
    من پراید 86دارم بخاری ماشینم تو حرکت کار میکنه وقتی می ایستم کار نمیکنه حتما باید گاز بدم که کار کنه زیادم گرم نمیکنه

    پاسخ دادن
    1. 25.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز من تمام موارد رو با جزئیات تو مقاله نوشتم .اگر ترموستات سالم وآب ماشینتون نزدیک وسط باشه. اشکال از گرفتگی رادیاتور بخاری و یا لوله فرعی آب میتونه باشه .

      پاسخ دادن
      1. 25.1.1

        محمد

        ممنون ک مشکلمو برطرف کردین گرفتگی کوله بود مرسی

        پاسخ دادن
  17. 24

    سعید

    سلام جناب مهندس
    با توجه به فرمایشات شما در رابطه با مایع جرمگیری که فرمودید میشه با اون رادیاتور بخاری اتومبیل را جرمگیری نمود . لطفا نوع جرمگیر را محبت کنید بفرمایید زیرا که بعضی از مواد جرمگیر در رادیاتورهای آلمینیومی ایجاد خوردگی میکنند و بعضا قسمتهای جوش خورده رادیاتور را خورده و باعث سوراخ شدن رادیاتور میشوند لذا این امر مشکل بزرگتری را ایجاد میکند .
    ممنونم

    پاسخ دادن
    1. 24.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      باید از جرمگیر های غیر اسیدی استفاده کنید ، من جرمگیر من رو پیشنهاد میکنم

      پاسخ دادن
  18. 23

    علی

    سلام و خسته نباشید بنده پراید 88 دارم چند وقته بخاری ولرمه وامپر آب بالا نمیومد ترموستات 82 انداختم امپر بالا میاد ولی باز بخاری داغ نکرد
    رادیات بخاری رو عوض کردم ولی فرقی نکرد بدتر هم شد
    باید چکار کنم با ماشینم

    پاسخ دادن
    1. 23.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      حتما یکی از لوله های ورودی و خروجی آب گرفته ، میتونه لوله روی منی فولد یا لوله فرعی آب باشه

      پاسخ دادن
  19. 22

    جواد

    سلام من یه آردی 85 دارم با توجه به مقاله بالا فقط مشکل دریچه هست که باعث میشه بخاری گرم نکنه میخواستم بدونم آیا خودم میتونم درستش کنم؟ برخی از کارای ماشینمو خودم انجام میدم اگه یه راهنمایی کوچیک بدین اینم میتونم درستش کنم
    ممنون از اینهمه حوصله و وقتی که برای ما صرف میکنید

    پاسخ دادن
    1. 22.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      فکر میکنم سیستم بخاری آردی کاملا شبیه پژو هست ، برای دستکاری سیم های مربوط به دریچه ها باید پنل جلوی داشبورد باز بشه . اول بفرمایید چطوری این تشخیص رو دادید؟ و تا مطمئن نشدید به اون قسمت دست نزنید

      پاسخ دادن
  20. 21

    رضا

    سلام مهندس .اقا من ۲۰۶وی ۸ دارم بخاری باد ولرم میزنه .ترمستات هم عوض کردم فایده نداشت میگن احتمال این که دریچه بخاری ریخته بهم .ایا این دلیل میشه

    پاسخ دادن
    1. 21.1

      رضا

      گیج امپر هم رو وسط قرار میگیره با فن بالا پایین میشه .

      پاسخ دادن
    2. 21.2

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بله کاملا درسته ، احتمالا موتور درایور دریچه بخاری خراب شده . میتونه شکسته باشه یا سوخته باشه . اگر دریچه هوای بیرون و داخل و حالت دریچه ها نیز تغییر نمیکنه و اونها هم دوار مشکل شده میتونه از برنامه بی اس آی باشه و نیاز به پیکر بندی داشته باشه

      پاسخ دادن
  21. 20

    قباد

    سلام مهندس جان من یه پراید 87 دارم از زمان خرید بخاریش مشکل داره باد سد میده هنگام حرکت من رفتم رادیاتور بخاری-میل جلو که رنگ زردی داره-فشنگی آب-لوله هاشو هوا گرفتم-جرم گیر ریختم -و…….. انجام دادم الن بازم دوباره شروع کرد باد سرد میده هرازگاهی ترموستات نمیدونم گیر میکنه چی میشه شلنگ رادیاتور به بخارب سفت و متورم میشه

    پاسخ دادن
    1. 20.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست گرامی باید توضیحات بیشتری بدهید . 1 آمپر آب روی چه درجه ای است 2 آیا اتومبیل شما آب کم میکند؟

      پاسخ دادن
      1. 20.1.1

        آرمان

        سلام.ماشین من هم مشکل اقا قباد رو داره
        امپرم اکثرا از وسط بالاتر است و گاهی اب هم کم میکنه.

        پاسخ دادن
  22. 19

    محسن

    باعرض سلام خدمت استاد محترم بنده ۳ ماهه ۲۰۶ صندوقدار وی بیست گرفتم متاسفانه از قمقمه رادیات آب کم میکنه بخاری نشتی داشت برطرف کردم اورینگ عوض کردم بخاری خیلی گرم نمیکنه زیر کفی ماشین نگاه کردم امروز خیسه چند جا بردم میگن واشرت سالمه پس علت چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 19.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      احتمالا تعویض اورینگ رادیاتور بخاری درست انجام نشده . در غیر اینصورت احتمالا مشکل از خود رادیاتور باشه که احتمال ضعیفیه. خودتون میتونید محل اتصال اورینگ رو چک کنید

      پاسخ دادن
  23. 18

    ali

    سلام.من یه وانت پیکان مدل 88 دارم که تازه واشر سرسیلندرشو عوض کردم. از اون موقع بخاری ماشین کلا سرما میده. در ضمن از جرم گیرم استفاده کردم.

    پاسخ دادن
    1. 18.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر آمپر آب بالا میاد و مشکل ترموستات نداره قطعا اشکال از شیر بخاریه که با تکه های چسب یا واشر قبلی دچار اشکال شده

      پاسخ دادن
  24. 17

    وحيد

    سلام من تويوتا كرولا ٢٠٠٧ اتومات دارم از شيلنگ تخليه اب بيرون ميريزه درب راديتور رو عوض كردم باز اب مخزن خالي ميشه هيچ نشتي هم وجود نداره به نظرم هوا از رادياتور وارد مخزن اب ميشه و باعث خالي شدن اب مخزن ميشه علت چيه ميشه كمكم كنيد

    پاسخ دادن
    1. 17.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگر مخزن پر نمیشه و سر نمیره و فقط آبش خالی میشه قطعا از یک جا نشتی داره ولی دیده نمیشه . احتمال داره نشتی از محل اتصال لوله ها یا پرس رادیاتور باشه . در غیر اینصورت باید توضیح بیشتری بدید .

      پاسخ دادن
      1. 17.1.1

        وحيد

        ممنون كه جواب داديد اب مخزن از شكنگ تخليه خالي ميشه انگار رادياتور هوا داشته باشه ولي از ديشب ديگه ابش ثابت مونده ممكنه هوا گيري شده باشه و همون درب راديتور خراب بوده

        پاسخ دادن
        1. 17.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          بله. اولین دلیل سر ریز مخزن خرابی درب رادیاتوره. موفق باشید

  25. 16

    مجید

    سلام من یه پراید دارم بخاریش گرماش کم بود ترموستات رو عوض کردم چند روز خوب گرم میکرد باز دوباره برگشته به حالت اولش به نظر شما چیکار باید کرد

    پاسخ دادن
    1. 16.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      تو بازار ترموستات های تقلبی زیادی هست . اگر آمپر آب بالا نمیاد یا خیلی دیر بالا میاد باید مجددا ترموستات رو عوض کنید.

      پاسخ دادن
      1. 16.1.1

        مجید

        ممنونو از راهنماییتون ولی امپر بالا میاد ولی گرماش کمه ممکنه از رادیاتش باشهو نیاز به شستشو داشته باشه

        پاسخ دادن
  26. 15

    کاووس

    سلام من یه ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم بخاریش وقتی درجا کار کنه باد سرد میده ولی تو حرکت باد گرم میده آب هم کم میکنه و وقتی ماشین سرد باشه بخوای روشنش کنی خیلی بد روشن میشه و به زحمت دور موتورش با تاخیر میاد بالا واشر سر سیلندر رو هم تازه عوض کردم

    پاسخ دادن
    1. 15.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      به نظر میرسه که متاسفانه سرسیلندر ماشبن شما رو خوب نبستن و نشتی هوا داره . باید چک کنید که شلنگ های آب باد میکنه یا نه . اگر صبح تک کار میکنه قطعا مشکل همون واشر سر سیلندره و باعث میشه سیستم هوا بگیره

      پاسخ دادن
  27. 14

    علی

    سلام
    من 206 تیپ دو مدل 89 دارم، زمستون پارسال بخاری ماشینم گرمای کافی رو نداشت ف در واقع بعدش داغ نبود مثل قبلا! بیخیالش شدم تا امسال، رفتم پیش برق کار گفت باید لوله های بخاری سرویس بشه ، سرویس کرد بازم مشکل حل نشد! گفت باید رادیاتور عوض بشه! یدونه رادیاتور ایرانی گذاشتم بازم مشکل حل نشد ! گفت مشکل از واترپمب، اونم عوض کردم مشکل حل نشد! نمیدونم باید چیکا کنم!!! یچیزی که هست دو لوله که پشت موتور و به بخاری وصل ، لوله ی بالایی که وارد سیستم بخاری میشه داغ داغ اما لوله ای که برمیگرده گرم و اون داغ نیست! برقکار میگفت باید لوله خروجی هم داغ باشه

    پاسخ دادن
    1. 14.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      بر اساس اظهارات شما به نظر میرسه مشکل از لوله متصل به هوزینگ ترموستات باشه . البته میتونید با باز کردن شلنگ بخاری از قسمتهای مختلف و روشن کردن موتور محل گرفتگی رو پیدا کنید

      پاسخ دادن
  28. 13

    فرخ

    سلام با دیدن این سایت بسیار خوشحال شدم چون با نگارشی ساده به بسیاری از سوالات مردم پاسخ میدهد. متاسفانه در کشور اکثر مکانیک ها حاضر نیستند به راحتی اطلاعات عمومی وسیله نقیله را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. این سایت را به همه توصیه میکنم. فرخ

    پاسخ دادن
  29. 12

    Ali

    سلام ماشین من پراید مدل ۸۵ دو گانه کارخونه
    قبلا میشد آمپر ماشینم در جا یا داخل شهر که ترافیل بود بالا میرفت تا اونجا که یه بار بادم رفت رادیاتمو پاره کرد و از ترموستات هم آب میچکید که هم ترموستات و هم شمع حرارتیشو و هم رادیاتشو عوض کردم حالا بعد چند هفته گاهی مواقع باز آمپرم بالا میرفت و گاعی فن سرموقع باز میکرد که مثل دوستایی که گفتن با گاز دادن بخاری گرم میشد و تو سرعت نه حالا امروز کلا کار نمیکنه چه گاز بدی چه نه آمپرمم همش میره بالا رفتم آبشم چک کردم کم میکنه ولی بازم آب ریختم بخاری کار نکرد ممنون میشم راهنمایی کنین امکان داره از ترموستات باشه؟ اونم تازه عوض کردم

    پاسخ دادن
    1. 12.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز با علایمی که گفتید با توجه به داغ کردن اتومبیل و گرم نشدن بخاری اولین گزینه واتر پمپ و دومین گزینه مشکل گرفتگی سوراخ های واشر سر سیلندر امکان دارد . البته در صورتی که آب رادیاتور پر باشد

      پاسخ دادن
  30. 11

    نيما

    سلام وقت بخير من ماشين رو روشن ميكنم بخاري رو درجا ميزنم گرم نميكنه حدودا يه رب ماشين رو حركت بدم كه موتور گرم شد گرماي بخاري خوب ميشه چرا اينجوريه؟

    پاسخ دادن
    1. 11.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      لازمه گرم شدن بخاری گرم شدن موتور اتومبیله . اگر آمپر آب دیر بالا میره اشکال از ترموستاته .

      پاسخ دادن
  31. 10

    محسن

    با سلام
    من یه 206 تیپ 6 دارم.بخاری خوب کار میکرد.ولی الان چند روزی هستش که کلا باد سرد میزنه و دریچه ورودی هوا بسته نمیشه و جای ورودی هوارو هم تغییر نمیده کلا روی دریچه های جلو ثابت مونده.
    ولی بعضی وقت ها کار میکنه همه چیز درست و قشنگ کار میکنه.
    علتش چی میتونه باشه.
    من خودم به این نتیجه رسیدم … باطری ماشین یکمی ضعیفه مثلا بعد از 7 8 ساعت یکم زور میزنه واسه استارت.این موقع همون مشکلاتو داره.ولی بعد از کارکردن که باطری شارژ شد باز بعد از استارت مجدد همه چیز کار میکنه.ربطی به این قضیه داره یا من اشتباه فهمیدم؟؟؟؟؟
    لطف میکین به ایمیلم جواب رو ارسال کنید..واقعا این موضوع رو اعصابمه

    پاسخ دادن
  32. 9

    بهروز

    با سلام و. عرض خسته نباشید
    بخاری پژو 405در حالت درجا سرد و هرچه سرعت بالاتر میرود گرم تر میشود،مشکل از چیست؟

    پاسخ دادن
    1. 9.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      کثیفی و گرفتگی رادیاتور بخاری

      پاسخ دادن
      1. 9.1.1

        بهروز

        با تشکر،باید رادیاتور باز شود؟ و به چه کسی برای تعمیر باید مراجعه کنم؟

        پاسخ دادن
        1. 9.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          نیازی به باز کردن نیست، مشکل با باز کردن لوله بخاری و اتصال شلنگ آب به شرط داشتن فشار کافی آب و بیرون آمدن جرمها حل میشود.قسمت آخر سوال بخاطر تبلیغاتی نبودن این سایت به شما ایمیل میشود.

  33. 8

    alireza

    با سلام ما شین من سمند مدل90 هست آمپر آب طبیعی هست مثل همیشه بالا میادبعد فنها که کار میکنه میره پایین اما بخاری حدود یدقیقه بادگرم میزنه بعد کلا بادش سرد میشه البته قبلا بخای خیلی عالی کار میکرد ی دفعه اینطوری شده لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ دادن
    1. 8.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز باید توضیحات بیشتری بدید، آیا بعد از روشن شدن فن آمپر کاملا پایین میاد؟ آیا با گاز دادن بخاری گرم میشه؟ آیا در اون یک دقیقه باد بخاری کاملا گرم هست یا ولرمه؟

      پاسخ دادن
  34. 7

    Saman

    با سلام، ماشین من پروتون ویرا هست.آمپر بالا میاد اما بخاری سرده، فقط وقتی پر گاز با ماشین برم، مثلا دور موتور حدود ۴۰۰۰ باشه بخاری ی مقداری گرم میشه. گرفتگی لوله هاست یا واتر پمپ ایراد داره؟

    پاسخ دادن
    1. 7.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      گرفتگی لوله ها و رادیاتور بخاری و اشکال در واتر پمپ هر دو میتوانند علت این مشکل باشند. با این تفاوت که در صورت اشکال واتر پمپ قطعا اتومبیل در ترافیک داغ میکند و احتمالا جوش می آورد . همانطور که در متن گفته شده گرفتگی رادیاتور بخاری مهمترین دلیل گرم نشدن بخاری اتومبیل است

      پاسخ دادن
  35. 6

    سينا

    با سلام
    من پژو ٢٠٦ SD دارم، بخاريم خوب كار ميكرد، ولي ديروز حين روشن بودن بخاري ماشين را به مدت كوتاهي خاموش كردم، شايد در حد دو تا سه دقيقه، بعد از اون دوباره ماشينمو روشن كردم ولي الان بخاري كار ميكنه ولي بادش خيلي سرد و مثل كولره، در ضمن ماشينم نو هست و حدود هشت هزار كيلومتر رفتم. ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    پاسخ دادن
    1. 6.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیلی مهمه که بفرمایید sd شما چه تیپی هست و آیا بخاری دستی داره یا دیجیتالی . در صورت دیجیتالی بودن اگر روی حالت گرفتن بخار شیشه قرار بگیره کمپرسور کولر روشن میشه و ممکنه باد سرد بزنه . در این حالت علامت A/C روی صفحه نمایش ظاهر میشه که باید یکبار دکمه A/C رو فشار بدید که علامت ECO ظاهر بشه . در غیر اینصورت لطفا توضیحات بیشتر رو بفرمایید .

      پاسخ دادن
  36. 5

    محمد

    سلام خسته نباشید ی سؤال داشتم من ترموسات ماشینم را عوض کردم وآمپر ماشینم هم بالا هستش ولی وقتی ماشین شروع به کار کردن میکنه اولش بخاری گرما داره ولی بعد از یک دقیقه باد سرد میده مشکل میتونه از کجا باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      لطفا نوع و مدل اتومبیل خود را بفرمایید .

      پاسخ دادن
  37. 4

    احسان

    سلام…من پژوپارس91دارم
    توی شهر آمپر ماشین میاد بالا و بخاری خوب کار میکنه
    ولی به محضی حرکت و افزایش سرعت بخصوص در جاده
    آمپر کامل میخوابه و بخاری افت دما و سرد میشه

    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      علت پایین آمدن دمای آب و سرد شدن بخاری در حرکت و سرعت بالا خرابی و باز ماندن ترموستات است . بخش اول را مطالعه فرمایید .

      پاسخ دادن
  38. 3

    حسن

    من بدون اونکه رادیات بخاری باز کنم ضدیخ خالی کردم وتو جرم گیر ریختم بعد از یک ربع با شلنگ اب شستشو دادم شلنگهارو دوباره سرجاش بستم هواگیری کردم بخار درست شد حتی گرماش دوبرابر شد.درضمن ماشین پژو45بود.

    پاسخ دادن
  39. 2

    داود

    سلام خیلی مطالب عالی نوشته شده و کلی به تجربه های بنده اضافه شد خواهشمندم در صورت امکان ایمیل شود
    با تشکر

    پاسخ دادن
  40. 1

    Morteza

    درود بر شما از مطالب خوب و آموزنده شما سپاسگزارم

    پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *