درباره نویسنده

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. 4

    مهدی

    سلام. سایت بسیار عالی و فوق العاده ایه.
    خودروی من رانا هستش. زمانی که ماشین روشنه و تقریبا 10 دقیقه ای رانندگی کردم , بخاری روشن و چراغ خودرو هم د شب روشن می باشد. در این حالت زمانی که ترمز میگیرم و چراغ استوپ روشن میشود ( مصرف برق ماشین بالا میرود). موتور خودرو نشان میدهد که قصد خاموش شدن دارد و دور موتور کم میشود , ولی خاموش نمیشود و در این حالت سعی میکنم که کلاچ بگیرم تا خودرو خاموش نشود. البته اگر کلاچ هم نگیرم خاموش نمیشود ولی این حس انتقال داده میشود که خودرو قصد خاموش شدن دارد. همیشه در زمانی این اتفاق می افتد که در شب و بخاری روشن باشد و من ترمز بگیرم. آیا اشکال از استیپر می باشد. و من می توانم آن را باز کنم و تمیز کنم .
    متشکرم و بسیار سپاسگذارم

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز این اشکال بدلیل شل بودن برق ورودی سوییچ یا ورودی اتاق هست که ممکنه برای بستن پخش یا دزدگیر دستگاری شده باشه . اگر ماشین قدیمی بود احتمال ضعف اتصال بدنه ها هم وجود داشت ، برای اطمینان به یه سیم حداقل دو تیم برق مستقیم از مثبت باطری به سوییچ وصل کنید

      پاسخ دادن
  2. 3

    ایمان

    سلام جناب مهندس خسته نباشید.
    یه روز رفتم پیش یه برقکار ماشین گفت اگر دینام ماشینو می خوای تست کنی زمانی که ماشین روشنه یکی از قطب های باتری را در بیار اگر ماشین روشن موند یعنی دینام سالمه اگر خاموش شد یعنی دینام خرابه ولی گفت فقط با ماشینهای کاربراتوری این کار را بکن و اگر ماشین انژکتوری بود نکن چون برق ماشین خراب میشه ، گفت که ماشینهای انژکتوری از باتری هم استفاده میکنن، درست متوجه نشدم اگر ممکن هست دلیلش رو توضیح بدهید و اگر این چنین هست پس دینام ماشین انژکتوری چطور باید تست بشه ؟ آیا راهی هست که با مولتی متر ولتاژ دینام تنها را گرفت یعنی به غیر از باتری.
    ببخشید طولانی شد.

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز ماشبن های انژکتوری پمپ بنزین برقی دارن . ماشین های انژکتوری رو هم میشه با این روش تست کرد . فقط اصلا نباید گاز بدید . چون با گاز دادن ولتاژ بسیار بالا میره و میتونه باعث آسیب به قطعات الکترونیکی بشه . البته تو ماشین کاربراتوری هم در صورت گاز دادن میتونه باعث سوختن کویل یا هر وسیله برقی روشن بشه . بهر حال این یک تست خیلی ساده است ولی علمی و دقیق نیست فقط نشون میده که دینام داره شارژ میکنه یا نه ولی مقدار شارژ مشخص نمیشه . روش صحیح تست بسیار ساده و کم هزینه است ، کافیه یه آمپر متر حداقل ۱۵ آمپر آنالوگ داشته باشید (آمپر مترهایی که تو تابلوهای برق استفاده میشه) و بعد از روشن شدن ماشین بصورت سری بین سر باطری و باطری قرار بدید که دقیقا مقدار شارژ رو درجا و تو دور بالا نشون میده

      پاسخ دادن
      1. 3.1.1

        ایمان

        سلام جناب مهندس ، چون آمپر باتری یا دینام بالاتره مشکلی برای آمپرمتر پیش نمیاد؟
        اگر ممکن هست مبحث تست دینام با آمپرمتر را واضح تر توضیح بدهید. باتشکر

        پاسخ دادن
        1. 3.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          دوست عزیز این مساله به آمپر باطری ارتباطی نداره چون قرار نیست موقع وصل بودن آمپر متر استارت بزنید که آمپر زیادی بکشه ، آمپر واقعی دینام هنگام شارژ هم بیشتر از این مقدار نیست، اعداد و ارقامی که در مورد دینام میگن یا واقعی نیست یا مربوط به توانایی شارژ باطری با آمپریه که ذکر شده ، مثلا رو اکثر دینام ها نوشته ۱۲ ولت و منظورش اینه که برای باطری ۱۲ ولت و یا دینام شصت آمپر ! درصورتی که اگر باطری با شصت آمپر شارژ بشه خیلی زود میترکه . یه آمپر متر ۲۰ آمپر کافیه و وقتی که وصل کنید میبینید که تو حالت عادی کمتر از این مقدار آمپر میکشه

  3. 2

    مجتبی

    آقا عالی بود.ممنون🌷🌷

    پاسخ دادن
  4. 1

    پژو 405 كابراتوري 2000

    سلام – پژو 405 – 2000 دارم

    استاتور دينام را بتازگي عوض كردم اما بعدا از گذشت چند هفته چراغ هاي پشت آمپر و لامپ ها نورش كم و زياد ميشود و اصطلاحا بال بال ميزند علت از چيست ممكن از است از افتامات باشه يا بالشتك ذغال دينام اما در زمان تعمير از صحت و سلامت آنها سوال كردم و گفت موردي ندارد . و تست 14.4 برق خروجي از دينام را تست كرد و گفت استاندارد است . اما حالا با بستن دينام و گذشت زمان اين اتفاق افتاده آيا به باطري يا چراغ ها صدمه ميزند لطفا راهنمايي فرمائيد . متشكرم

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      مشکلی که میفرمایید فقط میتونه از آفتامات باشه . بهتره که حلش کنید و من فکر نمیکنم تعمیر دینام کار اقتصادی باشه چون لوازم یدکی خوبی نداره . بهتره تعویضش کنید

      پاسخ دادن
      1. 1.1.1

        پژو 405 كاربراتوري 2000

        قيمت يك دينام نو ايراني 300 هزار تومان است و دينام بنده اصل فرانسه بود براي همين فقط استاتور اتصالي داشت كه عوض كردم كه به خوبي باطري شارژ ميشود و مشكلي در شارژ ندارم و چراغ دينام هم روشن نمي شود بنده هم فكر مي كنم همان افتامات عوض شود درست ميشود كه شما هم تاكيد براي تعويض آن داشتيد سپاسگزارم .

        پاسخ دادن
        1. 1.1.1.1

          مسعود جعفری پور

          با درود
          اگر بتونید آفتامات اصلی یعنی با برندی که دینام شرکتی هست پیدا کنید خوبه در غیر اینصورت زیاد کار نمیکنه و یروز تو راه میزاره . اگر آفتامات اصلی پیدا نکردید با همون نوسان بسازید بهتره تا تعویض کنید

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *