درباره نویسنده

مطالب مرتبط

35 دیدگاه

  1. 18

    مسعود جعفری پور

    ا درود
    با عرض معذرت از دوستان و بازدیدکنندگان محترم تا اطلاع ثانوی قادر به پاسخگویی سوالات شما عزیزان نمیباشم . امیدوارم خواندن متن مقاله و کامنت های قبلی مفید واقع شود

    پاسخ دادن
  2. 17

    محمد

    سلام من یک پراید دازم که تازه لاستیکشو عوض کردم و لاستیک خارجی انداختم آیا احتیاج به تنظیم و میزان فرمان داره؟

    پاسخ دادن
    1. 17.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      خیر . با تعویض لاستیک و رینگ هیچوقت نیازی به میزان فرمان نیست . کسانی هم که توصیه میکنن به این دلیله که اگر از قبل فرمان نامیزان باشه لاستیک نو خراب نشه وگرنه میزان بهم نمیخوره

      پاسخ دادن
  3. 16

    ابی

    سلام ماشینم پرایدمدل۸۹ هستش توی آسفالت هیچ صدایی نداره ولی توجاده خاکی فرمونش تق تق صدا میده علتش چیه مرسی؟

    پاسخ دادن
    1. 16.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      احتمالا بوش جعبه فرمون کمی لقه

      پاسخ دادن
  4. 15

    میثم

    سلام..
    من یه تیبا ۹۵ دارم که واقعا سر تنظیم قربیلک فرمان اذیتم کرده
    تا حالا چندین بار قربیلک فرمان رو تنظیم کردم ولی باز دو روز دیگه بهم میخوره..
    به نظرتون مشکل از چیه؟؟
    جلوبندی هم نو انداختم

    پاسخ دادن
    1. 15.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز قربیلک فقط با بهم خوردن میزان فرمان کج میشه و معمولا دلیل دیگه ای نداره ، مگر اینکه لاستیک های زیر نگهدارنده جعبه فرمان خراب باشه و جعبه فرمون تو جاش تکون بخوره . البته این اشکال میتونه بخاطر بوش های طبق باشه که شما می‌فرماید جلوبندی رو تعمیر کردید

      پاسخ دادن
  5. 14

    محمد

    با سلام و وقت بخیر..ماشین من ال نود و 48000 کارکرد و اخیرا دو عدد لاستیکهای جلو را که بارز بودند بعلت ساییدگی خیلی کم بیرونی ،با مدل دانلوپ تایلند تعویض کردم و پس از آن،متوجه کشیدن فرمان بسمت راست شدم و در جاده صاف باید همیشه دستم را روی فرمان کمی بچپ بگیرم
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 14.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز کشیدن فرمان به شکلی که میفرمایید فقط میتونه بخاطر میزان فرمان باشه . البته باد لاستیک هاا رو هم چک کنید

      پاسخ دادن
  6. 13

    مصطفی

    سلام.علت کمبر منفی یک چرخ به همراه کمبر مثبت چرخ دیگر پراید چیست. در صورت اطلاع اگر کسی جایی در تهران سراغ دارد که میزانفرمان با دستگاه لیزری انجام دهد معرفی نماید.با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 13.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز زاویه کمبر چرخها با هم ارتباطی نداره ، مخصوصا که یکی بیرون و یکی داخل باشه . در کل کمبر نامیزان بدلیل کج بودن کمک ، طبق ، شاسی و حتی سگدست اتفاق می افته . در ضمن برای درست شدن نیاز به رفع اشکال و احتمالا تعمیر جلوبندی داره و با میزان فرمان حل نمیشه

      پاسخ دادن
  7. 12

    محمد

    سلام
    ماشینم تندر پلاس صفره.به محض تحویل از ایران خودرو لاستیک ۲۰۵ بارز انداختم ولی بعد از تعویض فرمون به یک سمت کشیده پیشه،میزان فرمان بردم گفت موردی نیس.لاستیک های جلو رو باهم عوض کردم اما فقط سمتی که کشیده میشد برعکس شد.چیکار باید بکنم؟ ممنون

    پاسخ دادن
    1. 12.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز مشخصه که اشکال از لاستیکه . باید میزان باد رو هم چک کنید

      پاسخ دادن
  8. 11

    mehdi

    سلام دوست من
    من یه پراید خشک گرفتم.ماشین وقتی رو دست انداز ها رد میشه فرمون به سمت چپ میره.و هنگام ترمز گیری هم عقب ماشین به چپ میره.مشکل چیه.کلا میل به چپش بیشتره

    پاسخ دادن
    1. 11.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز مشکلی که گفتید میتونه بخاطر خرابی کمک‌و نامیزان بودن فرمان باشه. اگه منظورتون‌از ماشین خشک صفر هست احتمال تنظیم نبودن فرمان بیشتره . بهر حال این اشکالیه که باید تعمیرکارتون از نزدیک ببینه

      پاسخ دادن
  9. 10

    هیوا یزدانی

    سلام وقت بخیر
    بزرگوار ماشین 405 دارم چن وقته فرمان ماشین رو ول میکنم. به سمت چپ میاد.
    جلوبندی. میزان فرمان. بالانس. و عوض کردن. لاستیک. خلاصه هرکاری بگید انجام دادم درست نشد که نشد. لطفا راهنمایم کنید که چیکار کنم.
    البته اینوعرض کنم تقریا از وقتی فنر جلو رو عوض کردم. اینطوری شد. فنر ۲۰۶ براش گذاشتم گفتن نرم تره تو جاده ایا عوض کردن فنر ربطی به کشیده شدن فرمان داره
    با تشکر

    پاسخ دادن
    1. 10.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      فکر میکنم خودتون جواب سوال خودتون رو دادید . انداختن فنر ۲۰۶ اشکالی نداره ، کمی پایین‌تر وا میسته و نرم تر میشه . اما اگر فنرها اصلی نباشن که حتما نیستن ممکنه یکیش مقداری بلندتر یا سفت تر باشه ، یا حتی جلوبندی ساز بر عکس انداخته باشه که باعث کشیدن میشه ‌.

      پاسخ دادن
  10. 9

    Ali

    با سلام من یک پراید 91 LE به تازگی خریدم که فرمانش همیشه به یک طرف میکشه و در ضمن هم فرمانش سفت است. یه بار جای چرخای جلویی رو عوض کردم که دوباره فرمان تو خلاف جهت قبلی میچرخه میخواستم راهنماییم کنید که چیکار کنم تا هم کشیدگی و هم سفتی فرمان درست بشه. لطفا جواب رو اگه امکانش هم هست به ایمیل بفرستید. با تشکر از سایت خوبتون

    پاسخ دادن
    1. 9.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز علت کشیدن فرمان تو ماشین شما با توجه به توضیحاتتون بخاطر لاستیکه و ظاهرا یکی از لاستیک ها آج بیشتری داره ، همیشه فرمان به جهتی میره که لاستیک سابیده تر باشه . دلیل سفتی فرمان هر چیزی میتونه باشه که باید بفرمایید هیدرولیک هست یا ساده .

      پاسخ دادن
  11. 8

    مسعود جعفری پور

    با درود
    دوست عزیز زیر فرمون چیزی برای خر خر کردن نداره . جعبه فرمونم فقط یه رولبرینگ داره که به اندازه چرخش فرمون میچرخه و نمیتونه خر خر کنه. اگر با حرکت اتومبیل از اون نقطه صدای خر خر بیاد یا از سیم کیلومتره یا گیربکس . بهتره اول واسکازین گیربکس رو چک کنید. ضمنا میتونید سیم کیلومتر رو هم برای تست موقتا قطع کنید.

    پاسخ دادن
  12. 7

    Majid

    سلام،ماشین دوو اسپرو وقتی صبح در حالت سرد شروع بحرکت میکنم از قسمت زیر فرمون صدای خرخر انگار ی چیزی خشک کار میکنه شنیده میشه وبا گرم شدن هوا این صدا قطع میشه و تابستون اطلاع صدا نمیداد،از بلبرینگ جعبه فرمون می‌تونه باشه؟راهکار چیه؟؟ سپاس

    پاسخ دادن
  13. 6

    وحید

    سلام خوبین من پرتو پارس خریدم ال ایکس موقع رانندگی احساس میکنم فرمان خودرو به یک سمت شل نشون میده جلوبندی ماشین هم ایرادی نداره کاملا سالمه در کل چند بار میزان فرمان رفتن مشکل حل نمیشه

    پاسخ دادن
    1. 6.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      شل بودن فرمان به یک سمت نشانه خرابی شیر جعبه فرمان هست .

      پاسخ دادن
  14. 5

    آهنگ دوست

    سلام.من سمند دارم که فرمونش به سمت راننده میکشه که دست رو خسته میکنه .. جای تعجب اینجاست که یعضی موقع ها میکشه بعضی موقع نه … مثلا دیروز بردم مکانیک جک زد گفت جلوبندی همه سالم است و میزان فرمان و لاستیک و غیره .. اوکی است .. و نتونست مشکل رو حل کنه …جک رو که خوابوند برگشتم دیدم تا 2 روز فرمون نکشید …. الان باز میکشه . فک کنم از کمک فنر ها جلوست ؟ درسته ؟ پشت ماشین هم فک کنم هزار خوارش خراب شده ماشین خود به خود خوابیده از این نباشه ؟ لطفا راهنمایی کنید خستم کرد

    پاسخ دادن
    1. 5.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      کشیدن فرمان به صورتی که شما میگید یعنی گه گاه میتونه بخاطر خرابی شیر فرمان باشه . البته اگر مطمئن هستید که همیشه نمیکشه .
      میل ارتفاع عقب هم خیلی بعیده که هزار خار هرز کنه! اگر این اتفاق بیفته در حقیقت یه طرف کاملا میخوابه .

      پاسخ دادن
  15. 4

    سعيد

    سلام
    علت صدادادن چرخايه ماشين در هنكام چرخاندن كامل فرمان چيه،تيبا2 رينگ ولاستيك185

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      باید دقیقا میگفتید که منظورتون چه صداییه .
      صدای جیغ لاستیک در مواردی که فرمون تا آخر بچرخه بخصوص روی خط کشی و در هوای گرم کاملا طبیعیه . اگر صدای دیگری هست باید بیشتر توضیح بدید

      پاسخ دادن
  16. 3

    سعيد

    با سلام چند شب پيش توي جاده ميرفتم كه يكدفعه ماشين ميخواست چپ كنه
    ناگهان فرمان به سمت راست كشيد و يك دفعه دوباره به سمت چپ كشيد
    بعد كه اروم تر رفتم راحت ميتونستم حركت فرمان كه يكدفعه به سمت راست و چپ ميكشيد رو ديد
    اين حركت به چپ و راست توي مدت خيلي خيلي كوتاه اتفاق مي افته و بي تجربه بودن راننده باعث چپ كردن ميشه
    خواستم علت رو بدونم كمكم كنيد
    ممنون

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      معمولا اگر دهانه جلوی چرخ بسته باشد این مدل بی تعادلی پیش می آید

      پاسخ دادن
      1. 3.1.1

        سعيد

        خيلي ممنونم

        پاسخ دادن
  17. 2

    سروش

    سلام لطفا راهنماييم کنید. یه پژو 405 مدل 82 دارم 100 هزارتا راه رفته وقتی حتی در سرعت های پایین در کوچه پس کوچه فرمان رو رها میکنم ماشین به چپ می ره و قربيلک فرمان هم به چپ میگرده اما خیلی ملایم و اروم، چندین بار ميزون فرمون با دستگاه و بهترین جاهای تهران خیابون بلوچستان گیشا و معاینه فنی و …… خیلی وسواس دارم رو این مورد چون ماشین های ایرانی دیگه ای رو سوار شدم که واقعا عالی بودن و یک سر سوزن انحراف نداشتن، درضمن ماشین من تا حالا هیچ تصادف یا برخورد با جدولی نداشته ، ممنون از توجهتون

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      کشیدن فرمان دلایل زیادی داره اما باید حتما توسطح صاف بزرگراه تست بشه چون کوچه ها معمولا شیب دارن . اما در مورد ماشین شما اشکال میتونه از بوشهای طبق ، لاستیک و یا ارتفاع نامتعادل جلوی ماشین در صورت دستکاری باشه . موارد محدودی خرابی شیر فرمان هم باعث کشیدن فرمان میشه . در صورت خرابی بوش طبق در بزرگراه با گاز دادن و رها کردن ماشین تغییر جهت میده . در مورد لاستیک هم میتونید جابجا کنید و تست کنید و در مورد ارتفاع به راحتی میتونید با گذاشتن دست بین لاستیک و گلگیر ارتفاع حدودی رو اندازه بگیرید که در همون حد کافیه .

      پاسخ دادن
  18. 1

    هیوا

    سلام یک هفته است ساندرو دنده ای صفر گرفتم دویست کیلومتر باهاش راه رفتم چند. روز پیش رفتم باد چرخاشو با نیتروژن عوض کردم لاستیک شم بارزه الان فرمان به سمت راست میکشه چند مرتبه هم بردم میزان باد مشکلی نداشت لطفا راهنمایی کنید ایراد از چیه

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      کشیدن فرمان به یک سمت چندین علت دارد . اول تنظیم باد . دوم میزان فرمان . سوم نوع لاستیک که گاهی لاستیک های ایرانی باعث کشیدن فرمان میشوند . البته اشکال در جلوبندی نیز باعث کشیدن فرمان میشود اما با توجه به کارکرد اتومبیل شما ممکن نیست . باید توضیح بیشتری بدهید . در مرحله اول بهتر است برای آزایش لاستیک های جلو و عقب جابجا کنید . در ضن نیتروژن برای رینگ های آلومینیومی هیچ ضرورتی ندارد

      پاسخ دادن
    2. 1.2

      حسن برابي

      سلام دوست عزيز
      با توجه به اينكه منم الان ساندرو دنده اي دارم و حدود ٣٠٠٠ كيلومتر رانندگي كردم ازروز اول اين مشكل رو داشتم ، ولي با توجه به سابقه رانندگي با تندر٩٠ رو بمدت ٨ سال داشتم اين مشكل رو متاسفانه كارخانه مونتاژ كننده در دامن استفاده كننده گان علاقه مند به رنو گذاشته بدون اينكه اهميت به اين موضوع بده و بجاي بهينه كردن سيستم هيدروليك ، فرمان ، تعليق ، جلوبندي ، سيستم خنك كننده موتور بده ، صراحتا و با دلايل منطقي ميتونم ثابت كنم كه رضايت مشتري ديگه مهم نيست و الرحمان رو بايد خواند . ولي به جرات ميتونم ثابت كنم اين مشكلات با چند نكته ريز و رعايت يه سري موارد تقريبا رفع يا بهتر از كارخانه اي ميشود و ترجيح ميدم اگر قابل دونستيد تماس تلفني گرفته يا در صورت نزديك بودن مسير بصورت حضوري اين موارد رو چك كنيم
      شماره تماس ٠٩١٢١١٠٦٦٤٣ حسن برابي
      خواهشمندم قبل از تماس بصورت پيامك خودتون رو معرفي كنيد
      قابل ذكر هست من تعميركار نيستم من يه راننده حساس و تقريبا حرفه اي هستم با تجربه ٢٥٠ هزار كيلومتر با محصولات پارس خودرو يا ( تندر ) را دارم

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *