درباره نویسنده

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. 4

    مریم

    سلام
    یه پژو 206 صفرگرفتم بعد دو سه کیلو متر که حرکت میکنه وفتی به مقصد میرسم و میخام خاموشش کنم امپر سنج بالا میاد و شروع به هشدار زدن میکنه، ممنون میشم بگید چه مشکلی داره؟

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اگه منظورتون از آمپر سنج آمپر آب هست ، ماشین معمولا تا صد کیلومتر اول یه مقدار بیشتر از حالت طبیعی داغ میشه. یعنی ممکنه تو ترافیک یا سربالایی به صد برسه . اگر یک مرتبه آمپر از وسط تا آخر بالا میره و آلارم میزنه اشکال از رله یا مقاومت فن هست . بهر حال این اشکالات نیاز به مراجعه حضوری به تعمیرگاه داره

      پاسخ دادن
  2. 3

    محمد

    سلام پراید ۸۵ دارم امپر اب وقتی به وسط میرسه موتور جوش میاره ینی امپر دروغ میگه در ضمن فن هم اصلا نمیزنه ،فشنگی اب ،رله فن تعویض شده واتر پمپ سالم نمیدونم مشکل از کجاس باطریساز هم سر در نیاورد،اولین مشکل مربوط به امپر ابه که درست نشون نمیده و موتور زود گرم میشه و جوش میاره دومیش هم مربوط به عمل نکردن فنه،ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارید اشتراک بزارین

    پاسخ دادن
    1. 3.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      در درجه اول نمیشه به همه فشنگی ها اعتماد کرد ، باید فشنگی مناسب با نوع کامپیوتر رو استفاده کنید که میتونه سبز یا مشکی و در مواردی قهوه ای باشه . ضمنا فشنگی درجه آب هم جلوی موتوره که کاملا متفاوته . اما در این موردی که شما میگی احتمال ضعیف بودن اتصال بدنه خیلی زیاده . یعنی قبل از هر کاری اتصال بدنه سمت راست اتومبیل یعنی شاگرد رو که از پشت هواکش با پشت سر سیلندر بسته شده رو بازدید و چک کنید که حتما سالو و محکم باشه

      پاسخ دادن
  3. 2

    ramin

    خیلی ممنون از پاسختون… بله درب روغن رو که باز میکنم بوی دود میاد اما این دود بی رنگ هست.. البته هم شب هم روز چک کردم که مطمئن میگم بدون رنگ هست…راستی در حالت درجا چه خودرو سرد و چه گرم باشه پرگاز دود میکنه…..بازم لطف کردید راهنماییم کردین.

    پاسخ دادن
    1. 2.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      با توضیحاتی که مجددا دادین باز هم توصیه ام همون موردیه که تو جواب قبلی گفتم . بهر حال شما باید سر سیلندر رو بخاطر لاستیک سوپاپ باز کنید و بعدش میشه بوش سیلندر رو از نظر خط داشتن و لبه داشتن چک کرد

      پاسخ دادن
  4. 1

    ramin

    عرض سلام و احترام
    ماشین من 206 تیپ 2 مدل 87 با 120 هزارتا کارکرد به روغن سوزی افتاده مهندس.
    علائم هم دود آبی هستش که صبحا تا 10 دقیقه مداوم سپس قطع، و در زمانی که ماشینم رو دنده یک میخوام حرکت کنم دود میکنه و سپس قطع میشه…. سر شمع روغن نزده.. داخل اگزوز دوده سیاه خشک و چرب نیست…از در کارتل بوی دود اگزوز میاد اما رنگ خاصی نداره… در 3 هزار کیلومتر حدود 2.5 الی 3 لیتر روغن کم کرده که به محض کمبود بهش اضافه کردم… شتاب و قدرت ماشین هم تغییری نکرده..
    با توجه به این مسائل لطفا راهنمایی کنید که این مشکل از رینگ پیسون هست یا از گیت سوپاپ؟؟ و به طور کلی علائم دقیق روغن سوزی ناشی از خرابی گیت سوپاپ چیست؟؟

    پاسخ دادن
    1. 1.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      دوست عزیز اگر رینگ ها و پیستون مشکل داشته باشن کمپرس داخل محفظه موتور میاد و اگر درب روغن رو باز کنید دود خارج میشه ، اگر بوش سیلندر خط افتاده باشه همیشه شدیدا دود میکنه ، بهر حال برای انجام هر کاری چاره ای جز باز کردن سرسیلندر ندارید . من فکر میکنم بهتره سر سیلندر رو باز کنید و لاستیک های سوپاپ رو چک کنید ممکنه کاملا خشک شده باشن و یا حتی از محلشون خارج شده باشن . اون تئوری که لاستیک سوپاپ باعث کم کردن روغن نمیشه مال ماشین های قدیمی با نسبت تراکم پایین بود . علائمی که گفتید به خرابی لاستیک سوپاپ مشکوکه . میتونید بعد از باز کردن سر سیلندر موتور رو در حالتی قرار بدید که پیستونها در یک سطح باشن بعد با ظرف دقیق به یک اندازه مثلا صد و پنجاه سیسی روی هر پیستون تینر روغنی بریزید و بعد از دو الی سه ساعت چک کنید ، اگر تینر روی یکی یا دوتا از پیستون ها بسرعت پایین بره نشون میده که مشکل داره و باید باز بشه . البته اگه مشکل داشته باشه باید تو کمتر از یک ساعت خالی بشه چون تفاوت حالت رینگها باعث میشه تو زمان طولانی بالاخره یکی از سیلندرها زودتر تینر رو تخلیه کنه .

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *