درباره نویسنده

مطالب مرتبط

197 دیدگاه

  1. 81

    رضا

    سلام و عرض ادب خدمت آقای مهندس
    ممنون میشم سوال بنده رو هم پاسخ بدید
    ماشین من 405 SLX مدل 97 با موتور TU5 و با کارکرد 18 هزار تا هستش
    روزی که ماشین رو صفر تحویل گرفتم مقداری آب(حدودا 2 لیوان) کم داشت،آب مقطر اضافه کردم.
    یکی دو هفته بعد که دقت کردم حس کردم از پشت فرمان صدای حرکت آب میاد (در حالت موتور داغ) چند روزی گذشت و به چند نفر نشون دادم بدون اینکه نگاه کنند میگفتم که tu5 اون هم ماشین صفر نگاه کردن نداره،به دلیل حساسیتم (بعد از حدودا 1 ماه)خودم کل مایع خنک کننده رو از شیلنگ پایین رادیاتور تخلیه و با نسبت 50/50 آب مقطر و ضد یخ پارس پر کردم(همه مراحل در حالت موتور سرد انجام شد)
    هواگیری رو هم که با توجه به اندک اطلاعات فنی خودم و با کمک اینترنت به این صورت انجام دادم که بعد از خالی شدن کل آب از جنت پایین و بستن اون،پیچ هواگیری روی لوله بخاری و پیچ هواگیری کنار ترموستات رو باز کردم و رادیاتور رو با مخلوط 50 /50 پر کردم تا زمانی که مایع بدون حباب ابتدا از لوله بخاری خارج شد(همزمان مقدار کمی هم از پیچ هواگیری کنار ترموستات خارج میشد) و پیچ رو بستم و بعد هم بعد از بستن اون آب بدون هوا با شدت بیشتری از پیچ کنار ترموستات خارج شد و اون رو هم بستم(طی این مراحل هم با کمک دوستم اجازه ندادم آب رادیاتور پایین بیاد) و بعد از فول شدن درب رادیاتور رو بستم، لحظه استارت زدم یه ثانیه صدای قل آب اومد و قطع شد (فقط و فقط همون یک بار در لحظه استارت اون صدا اومد) و بعد از مقداری دور زدم و داغ شدن متأسفانه همچنان مقداری صدای جریان پشت فرمان و داشبورد شنیده میشه، درب رادیاتور رو هم تعویض کردم و اصلی گذاشتم اما هیچ تغییری نکرد،همینجور چند ماه گذشت و باز هم به دلیل حساسیتم بدون اینکه مشکل خاصی غیر از صدای آب ببینم کل رادیاتور اصلی رو هم عوض کردم و نو گذاشتم به همون شکل بالا مجدد هواگیری کردم اما همچنان هم صدای آب (فقط در حالت داغ موتور) شنیده میشه. ضمنا توی این یک سال نه آب ماشین کم شده، نه زیاد شده، روغن موتور هم نه کم شده و نه زیاد شده، آب همچنان شفاف و روغن هم همیشه شفاف و OK بوده، شیلنگهای رادیاتور باد نمیکنه و آب هم از اگزوز خارج نمیشه،ماشین هم در همه حالت صاف صاف کار میکنه و هیچ گونه نشتی هم دیده نمیشه،،، لطفا منو راهنمایی کنید،..! مشکل از کجاست؟ آیا من زیاد حساسم یا اینکه واقعا مشکل وجود داره!؟ با اینکه ماشین هنوز تقریبا نو هست گاهی به فکر فروش می‌افتم

    پاسخ دادن
    1. 81.1

      مسعود جعفری پور

      با درود
      اولا باید خدمتتون عرض کنم ک بدترین کار ریختن آب مقطر تو رادیاتوره چون آب مقطر شدیدا خورنده است و به دلیل خاص بودن علاقه به خورندگی و جذب املاح داره . برای این منظور باید از آبهای استاندارد مخصوص رادیاتور که با املاح مجاز اشباع شدند استفاده کنید . تکرار میکنم با علامت استاندارد . ثانیا آخه صدای آب چه ارتباطی با رادیاتور داره که شما بدون دلیل رادیاتور ماشین نو رو تعویض کردید. بله شما حساسیت زیاد دارید . در حالت طبیعی فقط وقتی که رادیاتور بخاری به دلیلی چرب باشه یا هوا داشته باشه صدای آب میاد ولی تو ماشین هایی مثل شما احتمالا لوله ورودی رادیاتور بخاری نازکتر از لوله خروجی هست . البته ممکنه لوله واسطه بین رادیاتور بخاری و شلنگ ها این وضعیت رو داشته باشه. یا تو قالبش اشکالی بوده که تنگتر شده .

      پاسخ دادن

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *